A MÁV irányításával pénteken megkezdte működését az Európai Unió hetes számú, 5900 kilométer vasúti árufuvarozási folyosója, az RFC7, amely Prágát köti össze Athénnel. A MÁV mellett további nyolc európai vasúti cég vesz részt a korridor üzemeltetésében, amely két útvonalon (az egyik Prága-Bécs/Pozsony-Budapest-Bukarest-Konstanca, a másik Budapest-Vidin-Szófia-Szaloniki-Athén) tíz várost köt össze.
Az érintett országos hatóságok együttműködésének köszönhetően a tranzit árufuvarozásban hét országon keresztül a korridor vonatok akadálymentesen tudnak közlekedni, a vasúttársaságok pedig egyablakos ügyintézési rendszerben tarthatnak kapcsolatot – áll az erről kiadott közleményben. A korridor vonatai mindig elsőbbséget élveznek minden más tehervonattal szemben.
Szállítmányozási szempontból Közép-Európa kapcsolata a déli, tengeri kikötőkkel mindig is nagyon fontos volt. Az unió koncepciója, amely az RFC7 létrehozását előirányozta, felismerte ezt a fontos kapcsolatot.
Az EU 2050-ig 60 százalékkal kívánja csökkenteni közlekedési rendszerének szén-dioxid kibocsátását. A projektben Magyarországot a Rail Cargo Hungaria, az IFKA és a Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető képviseli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.