A horvátországi PP vasúttársaság 213 millió euróért 44 dízel, illetve elektromos motorvonatot rendelt a szintén horvátországi Koncar vonatgyártótól.

Ez az állami megrendelő eddigi, legnagyobb beszerzése, írja a Railway Gazette International. A vételárból 017 millió eurót a Horvátországi Újjáépítési és Fejlesztési Bank hitelez meg. A szállítások 2015 márciusában indulnak, az utolsó vonatnak 2017-ig kell beérkeznie.

A megbízás 16, négyajtós, 211 üléses, regionális közlekedésben használható villamos motorvonatra, valamint 16, 136 üléses olyan motorvonatra szól, amelyek a zágrábi elővárosi vonalakon fognak közlekedni. A termékek két, 2011-ben kifejlesztett prototípusból fejlesztett változatok.

A Koncar 12 dízelvonatot is szállít, ezt a megbízást annak köszönheti, hogy a helyi TŽV Gredelj társaság, pénzügyi gondjai miatt letett saját, hasonló terméke gyártásáról. A három kocsis vonatok nagyon hasonlítanak a Koncar villanyvonataira, de persze lesznek 390 kilowattos áramtárolóik is a tetejükön, a vezetőfülke közelében. Egy dízelvonat 58,5 méter hosszú lesz, 160 ülő-, és ugyanennyi állóhellyel. Végsebessége óránként 120 kilométer, gyorsulása 0,7 méter/szekundumnégyzet.

A Koncar bejelentette, hogy készül egy elektro-dízel vonat kifejlesztésére, és egy másfajta energiatárolásra is.