A 2007 vége óta gyártott sportkocsik mintegy 75 százalékát kénytelen visszahívni az Aston Martin, miután kiderült, hogy anyaghiba miatt eltörhet a gázpedál.
Az összesen 17 590 autót érintő visszahívás keretében 7271 Európában és 5001 Egyesült Államokban futó kocsit vihet szervizbe a tulajdonos.
A vállalat közlése szerint összesen huszonkét hibás alkatrészre bukkantak, de eddig nem jelentettek balesetet az ügy kapcsán. Az Aston Martin szóvivője úgy fogalmazott: a visszahívás költsége kicsi, az összeget azonban nem nevezte meg.
A visszahívási sorozat tavaly májusban vette kezdetét, amikor a vállalat észlelte, hogy a gázpedál anyaga nem felel meg az elvárásoknak. Ezután egy másik szériában is előfordult hasonló eset, ekkor a brit gyártó az eredeti 2 832-ről 16 825-re emelte a visszahívandó autók számát és előírta, hogy kizárólag a DuPont által előállított nyersanyagból készülhetnek a gázpedálok.
Csakhogy tavaly decemberben az egyik cserepedál is eltört egy amerikai szervizben, a cég menedzsmentje pedig megállapította, hogy hamisított, gyengébb műanyagot használtak a pedálok gyártásához. A bűnös az amerikai autópálya biztonsági szervezet szerint a kínai Precision Varionic International Limited volt.
Az Aston Martin és a DuPont szakemberei az eset miatt Kínába utaztak, ahol egyenként ellenőriztek minden zsák DuPont alapanyagot az üzemben, de ez sem oldotta meg a helyzetet. Jelenleg az Aston közvetlenül a DuPont disztribútorától veszi az alapanyagot, a cég szóvivője pedig közölte: a lehető leghamarabb, még idén az Egyesült Királyságba telepítik a gázpedálok gyártását.
A kaliforniai ügyészség már 2011-ben eljárást indított egy üzletember ellen, aki a vád szerint – azért, hogy kínai cégeknek adja el – ipari titkokat lopott a DuPonttól. Az eljárás jelenleg is tart.