Nagyot zuhant a Twitter
A vállalat ugyan jelentős mértékben növelte bevételét a múlt évben 2012-höz képest, azonban a 640 millió dollárt meghaladó veszteség arra utal, még mindig nem sikerült megtalálni az optimális működési modellt.
A múlt évben 664,9 millió dolláros bevételt ért el a Twitter, ez több mint duplája volt a 2012-es forgalomnak. A társaság vesztesége ugyanakkor dráma mértékben megnőtt, a 2012-es 80 millió dolláros mínusz után a tavalyi esztendőt már 645,3 millió dolláros veszteséggel zárta.
A hatalmas veszteség nagy része egyébként az utolsó negyedévben jött össze, a tavaly október-decemberi időszakra 511,4 millió dolláros mínuszról számolt be a cég. Ebben a periódusban a bevétel elérte a 243 millió dollárt, ami 116 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.
Az eredmények közzététele után drámai zuhanásba kezdett a Twitter részvényeinek értéke, és végül 17,2 százalékkal, 54,59 dollárra esett. A tavaly novemberben tőzsdére lépett cég papírjai december végén voltak a csúcson, 74,73 dollárral.
A nagymértékű visszaesésben valószínűleg szerepet játszott az is, hogy a friss adatok alapján megrendült a befektetők bizalma abban, hogy a társaság a jövőben is dinamikusan tudja növelni felhasználói számát, ami kulcskérdés a reklámbevételek szempontjából.
Az utolsó negyedévben havonta átlagosan 241 millióan használták a Twittert, ami ugyan 30 százalékkal több mint egy évvel korábban, azonban azt jelzi, hogy csökken a növekedés üteme. Az október-decemberi időszakban 9 millióval nőtt az átlagos havi látogatószám, egy évvel korábban pedig még 16 milliós volt az átlagos növekedés.
Az idei első negyedévre 230 és 240 millió dollár körüli bevételt prognosztizál a Twitter, az elemzők 215,2 millió dolláros forgalomra számítanak.