Az egyesülés után létrejövő új vállalat, amely a hírek szerint ChiquitaFyffes néven működik, a tervek szerint a jövőben 160 millió láda banánt tud értékesíteni évente. Ezzel a fúzió utáni cég teljesítménye nagyobb lesz valamennyi riválisánál. „A tranzakció mérföldkövet jelent majd mind a Chiquita, mind a Fyffes számára, amely egyesíti mindkét cég legjobb teljesítményét” – nyilatkozta a fúzióval kapcsolatban Ed Lonergan, a Chiquita vezérigazgatója.
Az egyesüléssel a részvényesek mindkét cégben tulajdonrészt szereznek, a létrejövő új vállalat hozzávetőleg 49,3 százalékát a Fyffes részvényesei birtokolhatják. Lonergan szerint a tranzakció segít abban, hogy a vállalatóriás működése során költségeket takarítson meg, és kiterjessze tevékenységét új földrajzi területekre. A változás valószínűleg jelentősen érinti majd a két cég egyes irányítási területeit, így például a pénzügyi és informatikai irányítást, valamint jelentősen átalakítja a logisztikát.
A globális piacon jelenleg négy nagy cég van jelenti, a Chiquita, a Dole Food Company, a Fresh Del Monte és a Fyffes. Az első három cég globális vállalat, és nagyjából azonos nagyságú cég, míg a Fyffes némileg kisebb – igaz, így is tekintélyes vállalat.
Az új vállalat várhatóan továbbra is az észak-amerikai és az európai piacon lesz erős. A tervek szerint a fúzió még ebben az évben lezajlik, és az egyesülés további részletei várhatóan a következő hónapokban napvilágra kerülnek.