Cégvilág

Kelendő a vodka, ám csökkent a pálinka forgalma a hazai boltokban

FOGYASZTÁS Az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele mintegy 1404 milliárd forintot ért el a Nielsen által folyamatosan mért kilencven élelmiszer kategória értékesítéséből 2013 februárja és az idei január vége között.

Az elköltött összeg megegyezik a megelőző 12 hónap adataival, azonban 3 százalékkal kisebb mennyiséget adtak el a boltok. Amint a piackutató cég megállapítja, a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül sajtból 2 százalékkal, feldolgozott húsból, ásványvízből és tejfölből 1-1 százalékkal emelkedett a boltok bevétele. Viszont mind értékben, mind mennyiségben egyaránt emelkedett a táblás csokoládé, az édes keksz, az ostyaszelet és a vodka forgalma az élelmiszer-kiskereskedelemben.

Figyelemre méltó – emeli ki a Nielsen elemzése –, hogy tovább csökkent a pálinkafajták értékesítése. A vásárlók 23 százalékkal kevesebbet fordítottak a hungarikumra, amiből 33 százalékkal kisebb mennyiség talált gazdára, mint a bázis időszak alatt.

A piackutatás szerint az üzlettípusok közül az értékben mért forgalom legnagyobb hányada, 36 százaléka a legutóbbi tizenként hónap során – akárcsak egy évvel korábban – a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletekre jutott. A 2500 négyzetméter feletti üzletek piaci részesedése változatlanul 29 százalék. A 400 négyzetméteresnél kisebb üzletek stabilan az összes bevétel 35 százalékán osztoznak.

A Budapestet és Pest megyét magában foglaló központi országrészben él a lakosság 28 százaléka, ahol ugyanakkor az élelmiszerboltok bevétele az országos összeg 33 százaléka. Az észak-nyugati megyékben a népesség 18 százaléka lakik, és 19 százalékkal részesedtek az értékben mért forgalomból a legutóbbi tizenkét hónap során, ahogyan egy évvel korábban is.

ital pálinka szesz
Kapcsolódó cikkek