BUX 38,853.46
-0.97%
BUMIX 3,861.26
+0.22%
CETOP20 1,952.57
0.00%
OTP 8,694
-3.51%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.12%
+0.62%
ZWACK 17,650
+1.44%
0.00%
ANY 1,590
-1.24%
RABA 1,130
-3.00%
0.00%
-1.81%
+1.35%
+1.40%
-3.74%
-8.64%
-0.51%
0.00%
-0.07%
OTT1 149.2
0.00%
+2.49%
MOL 2,532
+1.12%
0.00%
ALTEO 2,280
+3.64%
0.00%
+3.73%
EHEP 1,460
-8.46%
-2.68%
+1.98%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.04%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-0.39%
-6.72%
0.00%
+1.60%
+1.89%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,400
+0.89%
+0.82%
NAP 1,190
-1.33%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Szombattól megváltozik az eddig megszokott fővárosi tömegközlekedés

Tarlós István főpolgármester bejelentésének megfelelően tervezetten 2014. március 28-án (pénteken) déltől vehetik birtokukba az utasok az M4-es metró vonalát.

Az új metró már ezen a napon is késő esti üzemzárásáig közlekedik, a felszíni hálózat ugyanakkor pénteken még nem változik: a buszok délután is az eddig megszokott menetrend szerint és útvonalon közlekednek, és az új kelenföldi buszvégállomást sem adják át a forgalomnak – egészen másnapig. 2014. március 29-én, szombaton az első járatindulástól ugyanis életbe lépnek a korábban bemutatott felszíni tömegközlekedési változások.
 
Az új metró a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között jár majd, az elindulásához kapcsolódó, március 29-étől (szombattól) életbe lépő felszíni hálózati, menetrendi változások Újpalota, Zugló, a Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint tömegközlekedésére lesznek közvetlen hatással.

Az új felszíni közlekedési hálózatot a www.bkk.hu/m4 címen elérhető oldalunkon mutatják be, ahol a már megismert interaktív térkép mellett – járatonként és városrészenként bontva – részletes szöveges magyarázatok és további térképek, rajzok segítik a tájékozódást.

Az új felszíni hálózatra érkezett több mint 7000 releváns vélemény, javaslat figyelembevételével alakították ki a végleges felszíni forgalmi rendet. Az új és a megváltozó járatok menetrendje hamarosan elérhető lesz a www.bkk.hu/menetrend oldalon. A mellékelt táblázatból megismerhetőek a változó, valamint az új járatok, illetve jellemző követési sűrűségük. 
 
Az M4-es metró 6,7 kilométeres elkészült szakaszát 13 perc alatt teszi majd meg a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között. A többi metróvonalhoz hasonlóan csúcsidőszakban 2-3 percenként, míg napközben és hétvégén 5, késő este pedig 10 percenként jár majd, és átszállási lehetőséget biztosít a Keleti pályaudvarnál az M2-es és a Kálvin téren az M3-as metróvonalra. Az átszállással történő utazás a metróhálózaton belül továbbra is egy vonaljeggyel lehetséges marad. 

A metró átadását követő hónapokban a felszíni tömegközlekedési hálózat új struktúrában fog működni, a felszíni kínálat jelentősen nem csökken. A BKK zömében meghagyja a megszokott felszíni utazási lehetőséget azokon a vonalakon, ahol a metróra való átszállás lassítaná az utazást. A nappali járatok közlekedésének változásához igazodva kisebb menetrendi módosítások lesznek az éjszakai hálózaton is.

„A 4-es metróra fordított 452,5 milliárd forintból kétszer újjá lehetett volna építeni Budapest közlekedését, nem volt szükség erre a beruházásra” – nyilatkozta lapunknak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke. Értesülések szerint ezen pénteken Tarlós István főpolgármester és Orbán Viktor miniszterelnök átadja a beruházást.

A Nemzeti Nözlekedési Hatóság még nem adta meg a működési engedélyt, a Városháza azonban úgy reméli, péntektől már utazhatnak a 4-es metrón ingyenesen, hétfőtől pedig menetrend szerint és viteldíj ellenében. Az átadás időpontjáról ma születhet döntés a végrehajtott tesztek alapján.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek