BUX 39,373.46
-0.84%
BUMIX 3,775.05
-0.13%
CETOP20 1,793.99
0.00%
OTP 8,428
-1.24%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.25%
0.00%
+0.20%
ZWACK 18,500
0.00%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,125
0.00%
0.00%
-2.25%
-2.52%
0.00%
OPUS 169.6
+0.36%
-1.35%
0.00%
0.00%
-0.22%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,924
-0.88%
-2.26%
ALTEO 2,390
-0.83%
0.00%
0.00%
EHEP 1,010
-3.81%
-0.83%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
0.00%
-1.43%
-0.20%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,206
-2.74%
0.00%
-4.02%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Hetvenöt új buszra van szüksége a BKK-nak

A Fővárosi Közgyűlés engedélyezte a BKV Zrt. számára annak a közbeszerzési eljárásnak az elindítását, amelynek keretében 75 új buszt állítanának forgalomba tíz évre, tartós bérlet formájában.

A BKV által kidolgozott és a közgyűlés hétfői ülésén tárgyalt eredeti előterjesztés szerint a cég 56 szóló, 86 csuklós és 10 elektromos üzemű szóló buszt állított volna forgalomba tartós bérlet formájában, ám a javaslatot először elutasította a testület. Ezután újra a képviselők elé került a javaslat, de már csupán 75 jármű forgalomba állításáról szólt, azzal a kitétellel, hogy legalább 5 busznak elektromos meghajtásúnak kell lennie. Erre már 18 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett rábólintott a testület.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója az ülésen azt mondta: ez a megoldás úgy tenné lehetővé a modern járművek forgalomba állítását, hogy nem növekedne a cég adósságállománya, hanem tovább csökkenne. Hozzátette: a koncepció szerint a közbeszerzés eredménye visszakerülne a közgyűlés elé, és ha az a feltételeket nem tartja megfelelőnek, akkor a szerződés kilencven napon belül költségmentesen felmondható.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője ugyancsak azt hangsúlyozta, hogy a megoldást a BKV magas adósságállománya teszi szükségessé. A közlekedési társaság ugyanis 2003 és 2009 között 78 milliárd forint adósságot halmozott fel, ezért már nem jutna bankkölcsönhöz új buszok beszerzésére. Ugyanakkor egy, a BKV-val kötött szolgáltatási szerződés elegendő garanciát jelent a bérbeadóknak arra, hogy a pénzintézetek megfinanszírozzák a buszbeszerzéseket.

Hozzátette: a fővárosi önkormányzat korábban úgy döntött, hogy a buszközlekedés legalább harmadát a BKV-nak kell biztosítania, ez az arány pedig ily módon tartható fenn.

A testület arról is döntött, hogy a BKK 54,6 millió forintból 54 új várakozóhellyel bővíti a margitszigeti északi parkoló kapacitását a meglévő zöldterületek megóvása mellett, valamint 190 millió forintból ügyfélközpontot alakít ki a cég a Határ úton egy épület felújításával.

Tüttő Kata szocialista képviselő mindkét beruházás költségét kifogásolta. Úgy fogalmazott: nem éri fel ésszel, hogy miért kerül 83 négyzetméter felújítása egy budai luxuslakás árába, illetve egymillió forintba egy parkoló, amikor nem építenek semmit.

Vitézy Dávid azt válaszolta, hogy a Határ úti beruházás gyakorlatilag egy épület újjáépítését, teljes berendezését és a villamosok biztosítóberendezéseinek felújítását is tartalmazza. A Margitszigeti fejlesztés pedig közműkiváltást, valamint parképítést is jelent.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek