BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hetvenöt új buszra van szüksége a BKK-nak

A Fővárosi Közgyűlés engedélyezte a BKV Zrt. számára annak a közbeszerzési eljárásnak az elindítását, amelynek keretében 75 új buszt állítanának forgalomba tíz évre, tartós bérlet formájában.

A BKV által kidolgozott és a közgyűlés hétfői ülésén tárgyalt eredeti előterjesztés szerint a cég 56 szóló, 86 csuklós és 10 elektromos üzemű szóló buszt állított volna forgalomba tartós bérlet formájában, ám a javaslatot először elutasította a testület. Ezután újra a képviselők elé került a javaslat, de már csupán 75 jármű forgalomba állításáról szólt, azzal a kitétellel, hogy legalább 5 busznak elektromos meghajtásúnak kell lennie. Erre már 18 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett rábólintott a testület.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója az ülésen azt mondta: ez a megoldás úgy tenné lehetővé a modern járművek forgalomba állítását, hogy nem növekedne a cég adósságállománya, hanem tovább csökkenne. Hozzátette: a koncepció szerint a közbeszerzés eredménye visszakerülne a közgyűlés elé, és ha az a feltételeket nem tartja megfelelőnek, akkor a szerződés kilencven napon belül költségmentesen felmondható.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője ugyancsak azt hangsúlyozta, hogy a megoldást a BKV magas adósságállománya teszi szükségessé. A közlekedési társaság ugyanis 2003 és 2009 között 78 milliárd forint adósságot halmozott fel, ezért már nem jutna bankkölcsönhöz új buszok beszerzésére. Ugyanakkor egy, a BKV-val kötött szolgáltatási szerződés elegendő garanciát jelent a bérbeadóknak arra, hogy a pénzintézetek megfinanszírozzák a buszbeszerzéseket.

Hozzátette: a fővárosi önkormányzat korábban úgy döntött, hogy a buszközlekedés legalább harmadát a BKV-nak kell biztosítania, ez az arány pedig ily módon tartható fenn.

A testület arról is döntött, hogy a BKK 54,6 millió forintból 54 új várakozóhellyel bővíti a margitszigeti északi parkoló kapacitását a meglévő zöldterületek megóvása mellett, valamint 190 millió forintból ügyfélközpontot alakít ki a cég a Határ úton egy épület felújításával.

Tüttő Kata szocialista képviselő mindkét beruházás költségét kifogásolta. Úgy fogalmazott: nem éri fel ésszel, hogy miért kerül 83 négyzetméter felújítása egy budai luxuslakás árába, illetve egymillió forintba egy parkoló, amikor nem építenek semmit.

Vitézy Dávid azt válaszolta, hogy a Határ úti beruházás gyakorlatilag egy épület újjáépítését, teljes berendezését és a villamosok biztosítóberendezéseinek felújítását is tartalmazza. A Margitszigeti fejlesztés pedig közműkiváltást, valamint parképítést is jelent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.