BUX 39,629.34
+0.70%
BUMIX 3,724.53
+0.28%
CETOP20 1,755.75
0.00%
OTP 8,360
+2.48%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.38%
0.00%
ZWACK 18,800
+0.53%
-8.42%
ANY 1,570
+0.64%
RABA 1,080
+0.47%
0.00%
+1.88%
0.00%
0.00%
-1.78%
0.00%
+2.53%
0.00%
+0.48%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,878
-0.83%
DELTA 37.05
-2.50%
ALTEO 2,370
+0.85%
-5.88%
-0.74%
EHEP 1,020
0.00%
0.00%
-0.25%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
-24.05%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.19%
+4.94%
0.00%
+1.90%
-3.56%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-1.36%
NAP 1,234
-0.32%
0.00%
+7.03%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Közel hatvan liter sört iszunk meg egy év alatt

Sörből 8, sós rágcsálnivalóból 6 százalékkal vásároltak kevesebbet a magyar háztartások a 2013 február óta eltelt egy évben az előző év azonos időszakával összehasonlítva - közölte háztartáspanel adatainak alapján a GfK Hungária.

A vásárolt sör mennyisége évről évre csökken, a vizsgált időszakban egy háztartás átlagos fogyasztása 57 liter volt, 4 literrel kevesebb, mint egy évvel korábban és 9 literrel kevesebb, mint két éve.

Az idei évben az gyümölcsízesítésű sörök iránti kereslet szintén mérséklődött, illetve vásárlói bázisának terjeszkedése is megállt, jelenleg tízből négy háztartás vásárol ízesített változatot.

A gyümölcsízesítésű sörök leginkább a 29 évesnél fiatalabbak háztartásaiban kedveltek, a hagyományos sör továbbra is az 50 felettiek körében a legkedveltebb, ez utóbbiak adják a megvásárolt volumen 60 százalékát.

Az elemzés szerint az otthoni sörfogyasztást a meleg időjárás jobban befolyásolhatja, mint a közeledő labdarúgó világbajnokság, bár a korábbi évek tapasztalatai alapján a nagy sporteseményeknek van némi pozitív hatása a vásárlásokra.

A futball világbajnokság időszakában a sör mellett gyakran vásárolt termék, a sós rágcsálnivalók forgalma is csökkenő tendenciát mutat.

Míg a sós snacket vásárlóközönsége stabil, tízből kilenc háztartás vásárol valamilyen snacket, addig a háztartások hosszú távon egyre kevésbé vásárolnak: két éve egy háztartás átlagosan 7 kilogramm snacket vett egy év alatt, addig az idei márciusig terjedő évben közel 1 kilogrammal vásárolt kevesebbet.

Ez a forgalomcsökkenés a legtöbb vásárlói csoport esetében megfigyelhető, ugyanakkor a 30-39 évesek által vezetett háztartások 13 százalékkal több sós rágcsálnivalót vettek az elmúlt egy évben.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek