A hazai fesztiválok és a turizmus között nagyon erős a kapcsolat, hiszen ezek a rendezvények meghatározó motivációt jelentenek a látogatók számára – jelentette ki Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetője a Heineken Hungária által rendezett tegnapi kerekasztal-beszélgetésen. Hozzátette: Magyarország most már – a kisebb rendezvényekkel együtt – több ezer fesztiválnak ad otthont évente, így a turisztikai ágazatnak ebből a szektorból is nagyon komoly bevétele származik. A főosztályvezető szerint a fesztiválok arra is alkalmasak, hogy oldják a turizmusban megfigyelhető koncentráltságot. Ahogyan viszont az egész turisztikai ágazatra, úgy a fesztiválokra is igaz, hogy tovább kell növelni a minőséget: ennek érdekében a tárca gondolkodik annak lehetőségén, hogy a szálláshelyeknél már működő nemzeti tanúsító védjegyrendszerhez hasonlót bevezessenek a fesztiváloknál is.
Joris Huijsmans, a Heineken Hungária vezérigazgatója kiemelte: Magyarországon a fesztiválszervezés olyan fejlődési szakaszba jutott, amely alapján már-már hungarikumnak tekinthető. Emlékeztetett rá: az országban nagyjából száz, eltérő profilú és méretű, jelentősebb fesztivált rendeznek évente, amelyből hetvenet a Heineken Hungária is támogat. A támogatás oka – fejtette ki – az értékesítési szempontokon túl a fesztiválok által képviselt értékek, így a zene, a kultúra, az élet ünneplése, a különböző korosztályok jelenléte külföldről és Magyarországról egyaránt. n B. M.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.