Az országban húsz rezsipont üzemel, amelyek január 13. óta vannak nyitva. Ez azt jelenti, hogy egy rezsipontot egy napon átlagosan 1,22 ember keres fel. Ez a szám jelezhet komoly előrelépést is: márciusig még csak 0,94 látogatót kellett fogadnia egy nap egy átlagos rezsipontnak.
A rezsipontokhoz a közszolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő általános kérdésekkel és vélelmezett jogsértésekkel is lehet fordulni - mondta Németh Szilárd, hozzátéve, hogy az ügyfelek általában a rezsicsökkentéssel összefüggésben fogalmaznak meg panaszokat, amelyek egy része információhiányból adódik.
Az egyik leggyakoribb eset, hogy miután a fogyasztó kilépett az egyetemes szolgáltatásból - például egy nagy távközlési céggel kötött gáz- vagy villamosenergia-szolgáltatási szerződést -, jelzi, hogy nem érzi a rezsicsökkentés hatását - fejtette ki a képviselő. Ám ők "nem is érezhetik", mert ezekben az esetekben szabadpiaci szerződésekről van szó.