Megfelelő ütemben halad az Airbus legújabb, kompozit anyagokból készített repülőgépének, az A350 XWB-nek a berepülési programja, a típus a terveknek megfelelően ez év negyedik negyedévében teljesítheti első kereskedelmi repülését – közölte a toulouse-i gyártó. A hosszú távú járatok teljesítésére alkalmas, kéthajtóműves Airbus berepülési programjához a napokban csatlakozott az ötödik prototípus gép, ezzel teljessé vált a berepülést végző flotta. A tesztprogram 2013 júniusában kezdődött, a gépek több mint kétezer repült órát teljesítettek 500 repülés alkalmával, egy gép egy hónapban mintegy 80 órát teljesít.
A legutóbbi teszteket az Egyesült Arab Emirátusokban végezték, ahol extrém hőségnek tették ki az egyik prototípust. Hasonló teszteket hajtottak végre korábban a floridai Eglin Légibázison, ahol 45 fokos hőségben és mínusz 40 fokos hidegben teszteltek. Franciaországban például a nedves futópályán való üzemelést és azt vizsgálták, hogy az orrfutómű által felvert víz nem kerül-e a hajtóműbe, vagy a kiegészítő energiaforrásba. A gép, amely konfigurációtól függően 250-350 utast tud szállítani, nagyobb részben szénszál-erősítésű polimerből készült, hatótávolsága 14 350 kilométer, legnagyobb felszállósúlya 268 tonna, meghajtásáról a Rolls Royce Trent XWB hajtóművei gondoskodnak.
A típus első kereskedelmi repülését a Qatar Airways színeiben várhatóan 2014 negyedik negyedévében teljesítheti, miután az ősszel megszerzi az üzemeléshez szükséges típusengedélyeket. A típusra eddig 812 rendelés érkezett 39 társaságtól. A gépek ára verziótól függően listaáron 260 millió és 340 millió dollár (59,8-78,2 milliárd forint) között változik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.