Az egykor szebb korszakot megélt hazai cipőipar ma a 70-es évek teljesítményének a töredékét állítja elő. A kiskunfélegyházi – német tulajdonú hazai nagyvállalkozás – Berkemann Hungary Cipőgyár azonban az elmúlt bő egy évtized alatt megnégyszerezte az árbevételét. Az utóbbi évben a külpiaci megrendelések tíz százalékkal nőttek, míg a belföldi értékesítés negyven százalékkal. Az idén közel 700 ezer pár cipőt gyártanak a cég munkatársai.
Gyenes Balázs igazgató azt mondja, hogy tavaly már számítottak a piaci igények növekedésére, de idehaza húsz-, nem pedig negyvenszázalékos emelkedést prognosztizáltak. A megnövekedett kereslet miatt az év első felében a kapacitások bővítését végezték el, hogy időben tudjanak szállítani a kereskedőknek. Most a felpörgetett termelési rendszer stabilizációja a megoldandó feladat – hangsúlyozza a cég vezetője. A növekvő kereslet kielégítése mellett a következő hónapokban a vállalat belső fejlesztésére fordítanak a korábbinál is nagyobb figyelmet.
– Ma más az üzemméret, mint amikor 1–1,5 milliárd forintnyi árbevétellel számoltunk. A növekedés nem csak több termék kibocsátását jelenti, de egyben azt is feltételezi, hogy a cég belső struktúráját átalakítsuk. Részben ezért is bővítettük a vezetői beosztások számát. Ma már egy logisztikai és egy gazdasági vezető is segíti a vállalat munkáját – hangsúlyozta az igazgató. Majd hozzátette: a növekedés biztosítása ugyan kellemes kihívás, de a feladatot nagyon körültekintően kell megoldanunk a fenntartható fejlődés érdekében. A kiskunfélegyházi telephelyen az üzemcsarnokot csaknem kinőtte a cég. Ma azonban még nem tervezzük új csarnok építését. Az idén bár újabb húsz munkatársat vettünk fel, mely erősíti a termelőcsapatot, ugyanakkor a jelenlegi infrastruktúrával és a munkaidő-beosztással a lehetőségek határaihoz közelít a vállalkozás. Kérdésünkre, miszerint két műszakos munkarendet be lehet-e indítani, a gyárigazgató így felelt: történtek számítások, de ennek a bevezetése ma nem könnyű, habár vannak üzemegységek, ahol ezt megvalósították.
– Kézenfekvőnek tűnne, hogy a cég horvátországi leányvállalatához, a varasdi üzembe kiszervezzük a munkát, de már ott is kapacitásproblémával küzdünk. A többlet gyártási kapacitást nem viszem ki távoli országokba, mint ahogy a legtöbb cég teszi ezt, mert nem szeretném kockáztatni a Berkemann-termékek minőségi színvonalát. A piaci igényeket a környékbeli varrodák bevonásával tudjuk ma kielégíteni, ahol közel száz embert látunk el munkával. Ez azonban egy újabb kihívással jár. A szomszédos vállalkozások munkatársait meg kellett tanítanunk a magas minőségű munka elvégzésére. Nekünk kell biztosítanunk a termelés támogatását a karbantartástól a technológusi háttérig – mondta Gyenes Balázs igazgató.
A kiskunfélegyházi nagyvállalat fejlődési filozófiáját a cég német tulajdonosa, Thomas Bauerfeind fogalmazta meg évekkel ezelőtt: a németországi központú vállalatcsoportnak a legnagyobb európai kényelmi komfort cipőgyárak közé kell bekerülnie. Az önálló fejlesztések következtében kell piacvezetővé válni. Ezt a koncepciót egészíti ki más jól ismert cipőmárkák – Solidus, Meisi, Marc – felvásárlása is.
– A júliusi európai jelentőségű düsseldorfi szakmai kiállításon egy standon állítottuk ki a Berkemann, a Solidus, a Meisi, a Marc új modelljeit és az MBT Németország gördülő talpas cipőket, melyek jogait is a vállalkozás képviseli Németországban és Ausztriában. A meglévő termékekből egyre többet gyártunk. Idehaza a Berkemann-termékek mellett a Solidus lábbeliket is a piacra vittük, de a Meisivel még nem próbálkozunk. Ez utóbbit a német piacra gyártjuk. A jól ismert Marc-termékeket más teríti a kereskedelmi hálózatokban idehaza. A Berkemann cipők hazai értékesítése egy éve a korábbi 300 milliós forgalomról 400 millió fölé emelkedett. Ez ugyan kis része az árbevételnek, de szívügyünk a magyar piac bővítése, közel akarunk kerülni ahhoz a fogyasztói réteghez, akiknek gyártjuk a kényelmi cipőket. A kereskedőkkel folytatott kommunikáció segítségével, vevőtalálkozó megszervezésével kapunk olyan visszajelzéseket, amelyek segítik a munkánkat. Az utóbbi időkben már egyre több boltban egyre többen vásárolják a Berkemann-termékeket. A cég vezetése a közösség formálásra is hangsúlyt fordít. A több száz fős gyár munkatársai úgy tudják egymást jobban megismerni, ha különböző családias jellegű rendezvényeken találkoznak egymással. A hét végén négy autóbusszal kétszáz dolgozó utazik egy veszprémi kirándulásra. Négy éve az anyavállalat fennállásának 125. évfordulóján Hamburgba utazott ki szintén 200 alkalmazott. Ezenkívül más programokat – karácsonyi évzáró, szüreti mulattság – is rendeznek a cégen belül, mert egy jó közösséggel lehet magas szintű munkát végezni – mondta végül Gyenes Balázs, a Berkemann Hungary Cipőgyár igazgatója.
Ezután Hollandia és Belgium következhet. A következő lépés pedig Norvégia, Svédország, Dánia. Ezekben az országokban közel hasonlóak a fogyasztói szokások és a vásárlói mentalitás. A cégnél jelenleg a skandináv országok piacainak a feltérképezése történik.
A németországi Bauerfeind család cége több generáció óta gyógyászati segédeszközök gyártásával foglalkozik. 2007-ben a Berkemann márka a Bauerfeind AG-ból kiválva önálló egységként, Berkemann GmbH & CO KG név alatt folytatta működését. Thomas Bauerfeind felügyeli a Berkemann, Solidus, Meisi, Marc magas minőségben elkészített cipőmárkák gyártását forgalmazását.
Ezután Hollandia és Belgium következhet. A következő lépés pedig Norvégia, Svédország, Dánia. Ezekben az országokban közel hasonlóak a fogyasztói szokások és a vásárlói mentalitás. A cégnél jelenleg a skandináv országok piacainak a feltérképezése történik.
A németországi Bauerfeind család cége több generáció óta gyógyászati segédeszközök gyártásával foglalkozik. 2007-ben a Berkemann márka a Bauerfeind AG-ból kiválva önálló egységként, Berkemann GmbH & CO KG név alatt folytatta működését. Thomas Bauerfeind felügyeli a Berkemann, Solidus, Meisi, Marc magas minőségben elkészített cipőmárkák gyártását forgalmazását. A jövőbeli tervek között tízszázalékos külpiaci növekedéssel számolnak A kiskunfélegyházi vállalat a növekvő igények teljesítése érdekében egyelőre külső üzemeket – Orgovány, Kiskunmajsa, Kiskunfélegyháza több cége, Mezőcsát, Törökszentmiklós – bíz meg bérmunkával. A tavaszi és a nyári termékek megrendeléseit ezekben a hetekben veszi fel, majd megkezdik a gyártást, hogy március végéig kiszállítsák a termékeket. Jövőre újabb tízszázalékos külpiaci növekedéssel számolnak, míg idehaza húszszázalékos bővüléssel kalkulálnak. Az orosz kereskedők már feladták a téli megrendeléseket, amely a cég közel egyhavi termelését köti le. Jelenleg Kiskunfélegyházán és a cég horvátországi másik telephelyén, Varasdon több mint hétszázezer pár cipőt fognak gyártani. Saját tulajdonú üzemekben 325 főnek, míg a vegyes tulajdonú és a bérmunkás üzemekben további 300 főnek ad munkát a magyarországi koordináció alá tartozó márkák gyártása. A fájdalom csökkentése a legfontosabb – A Berkemann a legkényelmesebb lábbeli kíván lenni. Mindenekelőtt a kényelemre koncentrál. Olyan embereknek készítünk cipőt, akik a saját lábuknak egészségét és kényelmét a mindenkori divat elé helyezik – fogalmazza meg a cég termékfilozófiáját Gyenes Balázs.
Három vevői csoportot céloztunk meg. A fő célcsoportot az érzékeny, fáradékony lábú emberek képviselik, akik a Berkemann-termékek használatával a járás örömét kapják vissza. A másik vásárlói csoport azokból áll, akik naponta intenzíven terhelik a lábukat. Gondolok a kismamákra, a pincérekre, az orvosokra vagy akár az ápolónőkre, akik egész nap talpon vannak s nem mindegy, milyen cipőben járnak. A harmadik csoportba az egészséges lábú, de extra kényelmet és divatosabb termékeket keresők tartoznak.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.