BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tóth Géza: magas minőség a hazai gyártósorokról

„Ebben az évben is egy reprezentatív mintán keresztül tudtunk bemutatni olyan termékeket, amelyeket bátran megvásárolhatnak a fogyasztók, hiszen épp olyan magas minőséget, jó ár/érték arányt képviselnek, akárcsak egy külföldi” – értékelte a IX. Coop Rallyt lapunknak Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. A szakember kiemelte: a fogyasztói igények változását jelzi, hogy a válság kezdete óta jól látszik a hazai piac polarizálódása. A lakosság jó része nem engedheti meg magának, hogy drágább termékeket vásároljon, nő ugyanakkor az a szegmens, amely a magas minőségű áruk felé nyitott. Tóth Géza szerint megvannak azok a magyar üzemek, amelyek mindkét kategóriában képesek előállítani azokat a termékeket, amelyekre a fogyasztóknak igénye van.
Az eltérő szegmensek az üzletlánc saját márkás termékeinél is megjelentek, s ahogy azt a vezérigazgató elmondta, egyre nagyobb az igény az elsőáras árucikkekre a középkategóriások mellett. Egy szűkebb szortimentben ugyanakkor megjelentek a prémium termékek is, amelyekre egyelőre kisebb a kereslet, de látszik, hogy érdemes ebben az irányban is fejleszteni – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy ezzel egy időben törekednek az akciós kínálat erősítésére is.
Az üzletlánc a termékpaletta bővítésével párhuzamosan az üzletek megújításával, átpozícionálásával is igyekezett emelni a színvonalat. Tóth Géza kiemelte: a COOP neve nem egyenlő a kisboltokkal, bár tény, hogy az üzletlánc közel háromezer boltja az ország 1650, jórészt kisebb településén működik, ami határt szab a méretnek és a választéknak is. A COOP ugyanakkor nagyobb üzletekkel jelen van a megyeközpontokban, nagyobb városokban is, a szupermarket kategóriába 370 egység tartozik.
A hazai kiskereskedelmi láncok forgalmát jelentősen befolyásolta a dohányforgalmazás átalakítása. A COOP Csoport bevétele 12 százalékkal csökkent emiatt, ennek pótlása óriási energiát követelt meg a tulajdonosoktól – fogalmazott Tóth Géza. Azt, hogy az éves árbevétel csoport szinten kis mértékben mégis növekedni tudott a 2012-eshez képest, részben az új régiók bekapcsolásával, részben a Profi és Match boltok átvételével, részben pedig a trafikok üzemeltetésével tudták elérni. Háromszáz fölötti a
COOP-tulajdonosok által, főleg kistelepüléseken működtetett trafikok száma. A vezérigazgató szerint vegyesek a tapasztalatok: vannak jobban és vannak kevésbé jól működő egységek, de összességében nem bánta meg a tulajdonosi kör, hogy ezzel megpróbálkozott, mivel a kieső forgalom 30-40 százalékát sikerült így visszaszerezni.
Ami az idei évet illeti, Tóth Géza elmondása szerint óriási sikerként értékelné a COOP, ha növelni tudnák az eredményt a tavalyihoz képest. Ennek érdekében nagy hangsúlyt fektetünk az üzletlánc bővítésére, ám ez elsősorban nem a boltok számának növelését jelentheti, hanem az alapterület növelését és a technológiai fejlesztéseket – tette hozzá.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.