Nagyon megdrágult a Déli Áramlat
Az Interfax által idézett vezető a tengeri szakasz esetében 14 milliárd eurós kiadásról nyilatkozott az eddigi 10 milliárd euró helyett. Az európai szárazföldi szakasz a korábbi adatok szerint 6 milliárd euróba került volna, az új számítások alapján viszont csak 9,5 milliárd euróból hozható ki. (Ez utóbbi növekedéséhez hozzájárul a magyarországi szakasz is, amelynek már az elsőként elfogadott változata is több mint 600 millió euróba került volna, de a helyette, más nyomvonalon lefektetendő cső ennél másfélszer hosszabb lesz, és több kompresszort is kell majd hozzá telepíteni.)
A fekete-tengeri szakaszt a South Stream Transport építi meg, a cső az oroszországi Anapától a bulgáriai Karaderéig halad majd. A társaságban a Gazpromnak 50 százaléka van, a fennmaradó részen az olasz Eni, a német Wintershall és a francia EdF osztozik. A szárazföldi szakaszok esetében minden országban egy Gazprommal közös projektcég jött létre.

