A cégvezetők 22 százaléka nem hallott a versenytörvény rendelkezéseiről azon összefoglaló szerint, amelyet Gazdasági Versenyhivatal (GVH) adott ki az e tárgyban rendezett konferenciájáról. A rendezvényen Tóth András, a hivatal versenytanácsának elnöke kiemelte, hogy a kkv-k vezetőinek alacsonyak a versenyjogi ismereteik a közvélemény-kutatások alapján. Ez okozhatja azt, hogy a GVH kartellügyi és fogyasztói eljárásainak több mint 70 százaléka éppen a kkv-kat érinti.
Bíró Ferenc az Ernst & Young Tanácsadó Kft. Fraud Investigation & Dispute vezetője ennek kapcsán hangsúlyozta, hogy a különböző megállapodások megkötése, aláírása nem történhet meg a versenyjogi compliance szempontjainak figyelmen kívül hagyásával, mert az a vertikális, illetve horizontális irányú megállapodások kockázatát is magában hordozza. A versenykorlátozó megállapodások felismerése, elkerülése a megállapodások kockázatainak tudatosításával, oktatással segíthető elő.
Fekete Zoltán a Magyar Márkaszövetség főtitkárának szerint az érdekvédelmi szektor szereplőinek is tisztában kell lenniük tevékenységük versenyjogi korlátaival. A szakmai érdekvédelem nem mehet a jogszerűség rovására, mert ennek súlyos anyagi szankciói és morális következményei lehetnek. A márkaszövetség a tagvállalatai érdekeit hatékonyan, ugyanakkor jogkövető módon képviseli.
Tevanné Südi Annamária, a GVH főtitkára kiemelte, hogy a versenyjogi megfelelés nem pusztán jogszabályi kérdés, hanem egy attitűd. A megfelelés a gazdasági versenyt szabályozó törvények és normák vállalati gyakorlatba ültetését és követését jelenti. Ehhez szükséges szemléletváltás és kultúraváltás. Ennek érdekében indította el a versenyhivatal 2012-ben a Tiszta verseny, tiszta nyereség szlogennel a megfelelési kampányát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.