Prémium karácsony és Mikulás-figurák igazi csokiból
A vásárlók nemcsak ajándékba vesznek prémium termékeket, de azért a karácsony még mindig az édesipar egyik legjelentősebb időszaka. A chocoMe, bár Mikulás-figurával vagy szaloncukorral nem, de valamilyen különleges ízvilágú termékkel minden évben meglepi vásárlóit.
Pelle Krisztináék kézzel díszített Mikulásokat készítenek az ünnepekre, szaloncukraikat azonban egyelőre csak a családtagjaik kóstolhatják meg. A prémium minőség népszerűségének növekedését nem csak a kézműves termékek gyártói érzékelik. Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke elmondta, hogy a vásárlók mind szélesebb köre választja a minőségi, magas kakaótartalmú csokoládékat.
„Tíz évvel ezelőtt az étcsokoládé a teljes táblás piac 6 százalékát adta, mára ez a szám 26-27 százalékra nőtt. Emellett, és ezt a szövetségünk egyik legnagyobb eredményének tartom, míg 2006-ban az ünnepi figurák csaknem fele bevonómasszából készült, addig ma már a mikulások 90 százaléka valódi csokoládéból van.” A tavalyi szaloncukor adatok is megerősítik ezt, amelyekből jól látható, hogy a teljes szaloncukorpiac csökkent, miközben ezen belül a prémium szegmens mennyiségben és értékben is nőtt. Ezekből a termékekből egyre nagyobb választék található meg az üzletek polcain. Sánta Sándor, aki a Bonbonetti Csoport vezérigazgatója is, hozzátette, nem véletlenül döntöttek úgy cégénél ők is, hogy a felső kategória felé nyitnak.
„Saját prémium táblásunkhoz három földrészről vásároljuk a kakaóbabot. Messze vagyunk még attól, hogy ebből éljen a cég, hiszen ma még nagyon szűk az a réteg, amelyik hajlandó megvásárolni ezeket a csokoládékat. Ugyanakkor lassan, de nagyon stabilan növekszik, úgyhogy ez tűnik az egyik fejlődési iránynak.” A karácsonyi piacról az elnök nem bocsátkozott jóslatokba, de annyit elárult, hogy a kereskedelmi láncoktól a szokásosnál kicsit korábban érkeztek meg a megrendelések az ünnepi édességekre, ami arra utal, hogy optimizmussal tekintenek az idei szezon elé.


