A vásárlók nemcsak ajándékba vesznek prémium termékeket, de azért a karácsony még mindig az édesipar egyik legjelentősebb időszaka. A chocoMe, bár Mikulás-figurával vagy szaloncukorral nem, de valamilyen különleges ízvilágú termékkel minden évben meglepi vásárlóit.
Pelle Krisztináék kézzel díszített Mikulásokat készítenek az ünnepekre, szaloncukraikat azonban egyelőre csak a családtagjaik kóstolhatják meg. A prémium minőség népszerűségének növekedését nem csak a kézműves termékek gyártói érzékelik. Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke elmondta, hogy a vásárlók mind szélesebb köre választja a minőségi, magas kakaótartalmú csokoládékat.
„Tíz évvel ezelőtt az étcsokoládé a teljes táblás piac 6 százalékát adta, mára ez a szám 26-27 százalékra nőtt. Emellett, és ezt a szövetségünk egyik legnagyobb eredményének tartom, míg 2006-ban az ünnepi figurák csaknem fele bevonómasszából készült, addig ma már a mikulások 90 százaléka valódi csokoládéból van.” A tavalyi szaloncukor adatok is megerősítik ezt, amelyekből jól látható, hogy a teljes szaloncukorpiac csökkent, miközben ezen belül a prémium szegmens mennyiségben és értékben is nőtt. Ezekből a termékekből egyre nagyobb választék található meg az üzletek polcain. Sánta Sándor, aki a Bonbonetti Csoport vezérigazgatója is, hozzátette, nem véletlenül döntöttek úgy cégénél ők is, hogy a felső kategória felé nyitnak.
„Saját prémium táblásunkhoz három földrészről vásároljuk a kakaóbabot. Messze vagyunk még attól, hogy ebből éljen a cég, hiszen ma még nagyon szűk az a réteg, amelyik hajlandó megvásárolni ezeket a csokoládékat. Ugyanakkor lassan, de nagyon stabilan növekszik, úgyhogy ez tűnik az egyik fejlődési iránynak.” A karácsonyi piacról az elnök nem bocsátkozott jóslatokba, de annyit elárult, hogy a kereskedelmi láncoktól a szokásosnál kicsit korábban érkeztek meg a megrendelések az ünnepi édességekre, ami arra utal, hogy optimizmussal tekintenek az idei szezon elé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.