BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rajongókká akarják tenni a vásárlóikat

Az autóiparban – különösen a prémium márkák esetében – évtizedek óta bevett szokás az ügyfelek elégedettségének mérése.

A Mercedes Magyarországon is folyamatosan nyomon követi, mennyire tartják jónak a vásárlók az értékesítési vagy a szervizhálózat munkatársai által nyújtott szolgáltatást, és a fizetési bónuszokat a visszajelzések alapján határozzák meg. Fernbach Zoltán hálózatfejlesztési igazgató szerint a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban elnevezésű verseny elsősorban azért volt fontos számukra, mert megismerhették más prémium márkák – az Apple vagy a Four Seasons Hotel – folyamatait, működését, szemléletét, és ezekből ötleteket meríthettek.

A Mercedes-Benz Hungária kereskedőhálózatának és vevőképviseletének munkatársai évente legalább tíz napot töltenek olyan képzéseken, amelyek egyre hatékonyabb kommunikációs és értékesítési módszerek elsajátításában segítik őket. – Alapkövetelmény minden kollégával szemben, hogy tökéletesen ismerje a Mercedes gyártmányait.

Nemzetközileg tesztelt folyamatokat vezettünk be a magyar kereskedésekben is, legyen szó az árajánlat elkészítéséről vagy egy új autó átadásáról a szalonban – mondta Fernbach. Olykor persze a magyar piac sajátosságaihoz igazítják az ügyfélkezelési technikákat, és már olyan eset is előfordult, hogy egy itthoni ötletet a külföldi Mercedes értékesítők és más márkák is átvettek.

– Néhány éve mi találtuk ki, hogy a tesztvezetést, ami a munkánk egyik legfontosabb momentuma, kirakat- és padlómatricákkal népszerűsítsük, az érdeklődőknek pedig apró Mercedes logóval ellátott köszönőajándékokat adtunk. Fontos, hogy elsők legyünk, ha a jó ötletek megvalósításáról van szó, hiszen az a célunk, hogy elbűvöljük a meglévő és leendő vásárlókat, és hosszú távon a Mercedes rajongóivá tegyük őket – tette hozzá az igazgató.
(A Mercedes-Benz Hungária az elektronikus ügyfélkiszolgálás kategóriában a kis- és középvállalatoknál, a telefonos ügyfélkiszolgálásban a kis- és középvállalatoknál és a személyes ügyfélkiszolgálás kategóriában a kis- és középvállalatoknál első helyezett lett.)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.