Reklámadó: Elsötétülés helyett sajnálkozás
Míg a nyáron példátlan összefogás volt a médiában és 15 percre több televíziócsatorna is elsötétült a reklámadó elfogadása miatt, most szinte ellenállás nélkül fogadhatta el a parlament a reklámadó felső kulcsának 40-ről 50 százalékra való emelését.
„A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a kommunikációs iparág társszervezetei sajnálattal fogadták, hogy az Országgyűlés tegnapi ülésén hozott döntésével figyelmen kívül hagyta az MRSZ és a szakmai szervezetek Reklámadó-törvénnyel kapcsolatos álláspontját. A jogszabály egyrészről látszatengedményeket ad, másrészről tovább súlyosbítják Magyarország legnagyobb árbevételű médiavállalatának adófizetési kötelezettségét, mely intézkedés tovább rontja a reklámadóval, mint különadóval már egyébként is megterhelt iparág helyzetét” – közölte az MRSZ.
Hozzátették: az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó médiapiacra gyakorolt káros hatásait. Szerintük miközben a reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatóak lehetnek, a költségvetéshez hozzáadott értéke várhatóan mindössze 8 milliárd forint, amely elenyésző ahhoz a 800 milliárd forintos nagyságrendhez képest, amellyel az iparág a gazdaság teljesítőképességhez hozzá tud járulni. Az MRSZ arra kérte a kormányt, hogy a reklámadóról hozott döntést mihamarabb vizsgálja felül és az új adónemet törölje el.
Erre kevés az esély. A reklámadó felső kulcsának tervezett emelését firtató kérdésre Rogán Antal fideszes frakcióvezető korábban azt mondta: abban érdekeltek, hogy Magyarországon mindenki, minden médium fizessen adót. Az RTL csoport összesen 1,054 milliárd forintot, ebből az RTL Klub (Magyar RTL Zrt.) 854,7 millió forintot fizetett ki reklámadóként.


