Cégvilág

Keresik az internetes kedvezményeket a magyarok

A múlt évben 16,5 milliárd forintos volt az online napi ajánlatok piaca az eNet adatai szerint.

A piackutató cég felmérésében a bónuszos/kuponos oldalak mellett a kizárólag kedvezményes szállásajánlatokat értékesítő cégek, illetve az online vásárlói klubok adatait összesítette. A bónuszos/kuponos piac közvetített forgalma tavaly ötmilliárd forint volt. Ez nem jelentett komoly változást 2013-hoz képest, ám a szegmensen belüli erőviszonyokban jelentős átalakulás történt. A korábban is piacvezető Bónusz Brigád tovább erősítette pozícióját, a cég által közvetített forgalom 3,4 milliárd forint volt a múlt évben, ami 37 százalékkal haladta meg a 2013-as értéket. A márkanév-váltáson átesett Kupon Világ, a múlt évben már Zumzi név alatt működött, a cég közel 50 százalékot veszített a 2013-as közvetített forgalmához képest.

Tavaly a csak szállásértékesítésre szakosodott bónusz/kupon oldalak közel bruttó 3,5 milliárd forintnyi forgalmat bonyolítottak le, ez azonban csupán egy része az online értékesített szálláskupon piacnak, hiszen a specializálódott szereplőkön kívül mások is kínálnak ilyen utazási ajánlatokat. A tagok számára világhírű márkák minőségi termékeit jelentős kedvezménnyel kínáló vásárlói klubok – például Brands.hu, Fashion Days, Vivre – összesen mintegy 3,8 milliárd forintnyi forgalmat értek el a múlt évben.

Jelentős forgalmat produkáltak az egyes kategóriákba be nem sorolható szolgáltatók, mint a Csak1Nap, illetve a Vatera Sztárajánlatok, amelyek napi ajánlataiból közel 4 milliárd forintért vásároltak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek