Az Amazon két veszteséges negyedév után tudott ismét profitot felmutatni az október-decemberi időszakban, és bár a 214 millió dolláros adózott eredmény elmaradt a tavalyitól, a cég papírjainak értéke az adatok bejelentését követően 13 százalékkal erősödtek. A vállalat bevétele 29,3 milliárd dollár volt a negyedik negyedévben, ami 15 százalékos bővülést jelentett éves összevetésben.
A teljes évet vizsgálva valamivel kedvezőbb helyzet, a 2014-ben elért 89 milliárd dolláros forgalom 20 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A tavalyi évet 241 millió dolláros veszteséggel zárta a társaság.
Elemzők szerint az utolsó negyedév pozitív eredményében meghatározó szerepet játszott az Amazon Prime szolgáltatása, amely 99 dolláros havidíj ellenében a cégnél vásárolt termékek két napon belüli, ingyenes kiszállítását kínálja, emellett korlátlan hozzáférést a társaság valamennyi médiaszolgáltatásához, illetve számos e-könyvhöz. A társaság tavaly tavasszal 20 dolláros megemelte a megoldás havidíját, ennek ellenére a felhasználók száma 53 százalékkal bővült.
Biztató jel az Amazon számára, hogy az egyéb szolgáltatásaiból származó bevétele közel 42 százalékkal, 1,7 milliárd dollárra nőtt. Ebbe a szegmensbe tartoznak ugyanis a társaság felhőalapú szolgáltatásai, amelyek iránt a jelek szerint komoly igény mutatkozik, és a szektorban tapasztalható kemény árverseny ellenére is dinamikus fejlődést tudnak produkálni.
Negyven százalékkal, 4,2 milliárd dollárra növelte árbevételét tavaly az utolsó három hónapban az egy évvel korábbihoz képest az Alibaba. A kínai e-kereskedelmi cég online piacterén az átmenő forgalom a társaság harmadik üzleti negyedévében 127 milliárd dollár volt, ami közel felével haladta meg a 2013-as értéket. A november 11-én megrendezett Szinglik Napja akció egymaga 9,2 milliárd dolláros forgalmat hozott.
Rendkívül gyorsan bővült a mobiltelefonról lebonyolított tranzakciók értéke, a vállalat közlése szerint az október-decemberi időszakban 53 milliárd dollárért vásároltak a különböző platformjaikon a felhasználók, ez háromszorosa volt az egy évvel korábbinak. Ennek megfelelően a mobilos tranzakciókból származó árbevételük is megugrott, több mint ötszörösére nőtt. A társaság nyeresége 964 millió dollár volt, ami 24 százalékos csökkenést jelent.