Cégvilág

Jól ment az e-kereskedőknek

Jó ünnepi időszakot zárt a világ két meghatározó e-kereskedelmi vállalkozása, az Amazon és az Alibaba, igaz előbbi esetében főként az adott okot az örömre, hogy újból nyereségessé vált, míg utóbbi mind bevételében, mind az átmenő forgalomban hatalmas fejlődést produkált.

Az Amazon két veszteséges negyedév után tudott ismét profitot felmutatni az október-decemberi időszakban, és bár a 214 millió dolláros adózott eredmény elmaradt a tavalyitól, a cég papírjainak értéke az adatok bejelentését követően 13 százalékkal erősödtek. A vállalat bevétele 29,3 milliárd dollár volt a negyedik negyedévben, ami 15 százalékos bővülést jelentett éves összevetésben.

A teljes évet vizsgálva valamivel kedvezőbb helyzet, a 2014-ben elért 89 milliárd dolláros forgalom 20 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A tavalyi évet 241 millió dolláros veszteséggel zárta a társaság.

Elemzők szerint az utolsó negyedév pozitív eredményében meghatározó szerepet játszott az Amazon Prime szolgáltatása, amely 99 dolláros havidíj ellenében a cégnél vásárolt termékek két napon belüli, ingyenes kiszállítását kínálja, emellett korlátlan hozzáférést a társaság valamennyi médiaszolgáltatásához, illetve számos e-könyvhöz. A társaság tavaly tavasszal 20 dolláros megemelte a megoldás havidíját, ennek ellenére a felhasználók száma 53 százalékkal bővült.

Biztató jel az Amazon számára, hogy az egyéb szolgáltatásaiból származó bevétele közel 42 százalékkal, 1,7 milliárd dollárra nőtt. Ebbe a szegmensbe tartoznak ugyanis a társaság felhőalapú szolgáltatásai, amelyek iránt a jelek szerint komoly igény mutatkozik, és a szektorban tapasztalható kemény árverseny ellenére is dinamikus fejlődést tudnak produkálni.

Negyven százalékkal, 4,2 milliárd dollárra növelte árbevételét tavaly az utolsó három hónapban az egy évvel korábbihoz képest az Alibaba. A kínai e-kereskedelmi cég online piacterén az átmenő forgalom a társaság harmadik üzleti negyedévében 127 milliárd dollár volt, ami közel felével haladta meg a 2013-as értéket. A november 11-én megrendezett Szinglik Napja akció egymaga 9,2 milliárd dolláros forgalmat hozott.

Rendkívül gyorsan bővült a mobiltelefonról lebonyolított tranzakciók értéke, a vállalat közlése szerint az október-decemberi időszakban 53 milliárd dollárért vásároltak a különböző platformjaikon a felhasználók, ez háromszorosa volt az egy évvel korábbinak. Ennek megfelelően a mobilos tranzakciókból származó árbevételük is megugrott, több mint ötszörösére nőtt. A társaság nyeresége 964 millió dollár volt, ami 24 százalékos csökkenést jelent.

e-kereskedők Alibaba Amazon
Kapcsolódó cikkek