BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Három műszakos hajtás Kecskeméten

Az éves eredmények céges tájékoztatóján a legelső kérdés, hogy mik a tervek, ám erre ritkán adnak pontos választ a vállalatvezetők, pláne számszerűt. Nem volt ez másképp a kecskeméti Mercedesnél sem, ahol Thomas Geier igazgató csak annyit árult el az idei tervekről és darabszámokról, hogy több lesz, mint a győri Audié, vagyis a vetélytárs prémiummárkáé. Óvatosság jellemzi a többi járműgyári vezetőt is, de ennél azért lehet többre következtetni: nem nehéz megjósolni, hogy megint legalább két-számjegyű növekedés várható, mert a kecskeméti autógyár kapacitása némi beruházással akár megduplázható, ez azonban már nemcsak a Daimlertől és a piactól függ. Amit pontosan és részletesen ismertetett a gyár vezetése, az az, hogy eddigi legjobb évét zárta a Mercedes Manufacturing Hungary, mely 2014-ben 150 ezer autót gyártott, ami 41 ezerrel több az előző évinél, miközben a cég nettó árbevétele 2,1 milliárd euróról 2,8 milliárd euróra, dolgozói létszáma 3200-ról négyezerre nőtt egy év alatt, erről Thomas Geier gyárigazgató számolt Kecskeméten.

Az eddigi eredmények igazolják a magyarországi gyártású modellek sikerét, melyet tovább öregbített a Shooting Brake. A sportos kombi néhány hónap alatt meghódította a piacot, így hosszabb távon biztosított a kecskeméti Mercedes rendelésállománya. Az eddig gyártott 100 ezer CLA modellből 27 ezer került az USA piacára, ami azt jelenti, hogy egy év alatt megkétszereződtek ottani eladásai. Kecskeméten eddig eddig háromszázezernél több autó készült, ami azt is jelenti, hogy magyarországi gyár dominál a márka kompakt szegmensében.

A 2009. októberi alapkőletétel óta a Daimler egymilliárd eurót ruházott be Kecskeméten, ahol három éve avatták a konszern Németországon kívüli, első európai Mercedes-Benz gyárát: itt készül a B-osztály és CLA után a CLA Shooting Brake változat is. A kiváló teljesítményhez Thomas Geier szerint jelentősen hozzájárult az immár több mint négyezer fős csapat, mely a Legvonzóbb munkahely címet is elnyert gyárban dolgozik.

Úttörő szerepe van a cégnek a közép-, és felsőfokú duális képzés bevezetésében, melyet nagyban segít a Heliport projekt, ahol a gyakorlati szakmai oktatást tartják, itt készült a tanulók által megálmodott piros-fehér-zöld Trikolor CLA modell. Csereprogram keretében egyébként huszonnégy német ipari tanuló érkezett Kecskemétre, és magyar fiatalok is gyakran mennek gyakorlatra Brémába, Rastattba és Sindelfingenbe. A duális képzést is nyújtó Kecskeméti Műszaki Főiskola (GAMF) és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary közötti együttműködésnek köszönhetően 2012 szeptembere óta főiskolai hallgatók is csatlakoztak a gyár csapatához.2014 májusában fejezte be sikeresen tanulmányait az első 28 tanuló, ők mindannyian állásajánlatot kaptak a Mercedes-Benz gyárában.

Thomas Geier igazgató elmondta, hogy tovább erősítik a tervezők és gyártók együttműködését. A kecskeméti autókhoz száz magyarországi cég szállít be alkatrészeket, közvetlenül 27 magyar. A tavaly bevezetett három műszak és harmadik modell sokban hozzájárult az eredményekhez: Ekkerhardt Phillpp pénzügyi elmondta, hogy a cég nettó árbevétele 2,1 milliárd euróról 2,8 milliárd euróra nőtt egy év alatt. A régióban az első számú vállalkozás, mely idén ötmillió eurót utalt át a városnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.