BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőni tudott az év elején a Deutsche Telekom

TÁVKÖZLÉS Az első negyedévben 16,8 milliárd eurós bevételt ért el a Deutsche Telekom, ez 13 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A számottevő fejlődésben meghatározó szerepet játszott az árfolyamhatás, a dollárhoz képest viszonylag gyenge euró sokat javított az eredményen. Ezt a hatást leszámítva is közel 5 százalékos lett volna a bővülés. Ez főként az amerikai érdekeltségnek, a T-Mobile US-nek köszönhető, amely közel 12 százalékkal tudta növelni forgalmát.

A társaság EBITDA eredménye és nettó profitja ugyanakkor jelentős mértékben csökkent, az előbbinél 26 százalékos, míg utóbbinál közel 57 százalékos volt a visszaesés. Az egyszeri tételek nélkül már kedvezőbb az összkép, az adózott eredményben például 76 százalékos növekedést mutatott ki a vállalat.

A Deutsche Telekom az első negyedévben igen intenzív fejlesztési politikát követett, amit Timotheus Höttges, a cég vezérigazgatója is kiemelt az eredmények értékelésekor. A távközlési társaság 2,5 milliárd eurót fordított fejlesztésekre az első három hónapban, ez 22,5 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben. Németországban még nagyobb mértékű volt a fejlődés, ott harmadával bővült a beruházásokra szánt összeg a január-márciusi időszakban. Igaz, a jelentős pénzköltés éreztette hatását a cashflow-n, ami 12 százalékkal zuhant az első negyedévben 2014 hasonló időszakához képest.

Timotheus Höttges március elején, a barcelonai Mobile World Congress-en jelentette be, hogy a társaság elkötelezte magát egy integrált páneurópai hálózat kialakítása mellett. Ennek érdekében 2018-ig Németországon kívül hatmilliárd eurót fordítanak infrastruktúra fejlesztésre. A vállalat tervei szerint 2018-ra Németországban 80 százalékra növelik a legalábbi 50 Mbit/s-os netkapcsolathoz hozzáférő háztartások arányát, míg a többi európai piacon 50 százalékra a 100 Mbit/s-os vagy annál gyorsabb lefedettséget.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.