Újra felpörögne a Vatera
Bár Szanitter Áron többször is hangsúlyozta, hogy olyan mértékű marketing kampányokra nem lehet számítani, mint az OLX-Jófogás rivalizálás idején volt – 2014-ben tízmilliárd forintos nagyságrendben költött hirdetésre a két szolgáltató –, ám az elmúlt egy-két hónapban érezhetően több vaterás hirdetést lehetett látni a tévében is. Az Allegro Group HU ügyvezetője közölte azt is, hogy a korábban a Vaterába beolvasztott Lealkudtuk.hu kuponoldalt ismét önálló felületté alakítják, igaz ajánlatai továbbra is elérhetők lesznek a régi helyen is. Ennek kommunikálása a felhasználók felé már komolyabb kampányt igényel, ugyanakkor Szanitter Áron elmondása alapján nem feltétlenül a televízióra támaszkodnak ebben, hanem elképzelhető, hogy inkább maradnak az online, vagy a tévén kívüli egyéb offline csatornáknál.
Bár a Vatera.hu és a Jófogás.hu is az egyéni felhasználók közötti kereskedelmet segíti, a két szolgáltatás alapvetően eltérő modellben működik. Az apróhirdetési oldal egyszerű, gyors és ami rendkívül fontos, ingyenes megoldást kínál a felhasználóknak, míg az aukciós site inkább a nagyobb biztonságból, illetve a kifinomultabb keresőszolgáltatásból tud előnyt kovácsolni.
Az OLX.hu felvásárlásával ugyanakkor előtérbe kerül a Jófogás.hu-nál is a piaci helyzet monetizálása, vagyis erősíteni kell a fizetős szolgáltatásokat. Főleg, ha el akarják érni azt a célt, amit a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője, Palocsay-Zubor Géza korábban jelzett lapunknak, vagyis hogy két éven belül nyereségessé tennék a megoldást.
A Vateránál többek között a folyamatok egyszerűsítésével, illetve a mobileszközök felé fordulással igyekeznek reagálni a változó helyzetre. Szanitter Áron a tegnapi eseményen elmondta, hogy az eladók biztonsági ellenőrzésénél néhány héten belül megteremtik a bankkártyás lehetőséget, ami két napról néhány órára rövidíti le a folyamatot, emellett egyszerűbbé teszik a termékfeltöltést is.
Emellett gondolkoznak azon, hogy bevezessék a reszponzív webdizájnt – vagyis a felület automatikusan alkalmazkodik ahhoz, hogy éppen milyen eszközről nyitják meg -, illetve a Vatera mobilalkalmazásába is beépítenek több speciális funkciót.
Globális üzlet
Február közepén derült ki, hogy a norvég Schibsted Media Group – a Schibsted Classified Media Hungary Kft. tulajdonosa - megveszi a Naspers-től az OLX.hu-t. A tranzakció a két vállalat közötti globális megállapodás része volt. Ennek keretében a norvég cég romániai és portugáliai érdekeltségei átkerülnek riválisa tulajdonába. A megegyezés hátterében az áll, hogy a kisebb piacokon hosszú és költséges folyamat létrehozni egy üzleti szempontból is fenntartható apróhirdetési szolgáltatást, ezt a folyamatot akarja felgyorsítani a két cég. Emellett négy kulcsfontosságú feltörekvő piacon vegyesvállalatokat hoznak létre.