Lars Höglund – mint bizalmas információt – nem fedte fel, hogy a csoport töltőállomásain mekkora az üzemanyagok és az egyéb termékek értékesítésének aránya. Ez ezért érdekes, mert piaci vélemények szerint a kutak nyereségének nagyobb részét már évek óta a nem üzemanyag termékek eladása hozza. Viszont elmondta, hogy a cég Magyarországon és középtávon kétszámjegyű növekedést célzott meg a shop termékek értékesítésében. Ezt az irányt sugallják a nemzetközi tapasztalatok is. A szolgáltatási és termékkínálati versenyben a Mol Magyarországon már bevezette a Bringapont és a Postapont szolgáltatását, a nem vényköteles gyógyszerek árusítását, és egy begyűjti a használt sütőolajat is. Csehországban hamarosan ingyen wifit kínál az összes benzinkútján. „Célunk, hogy megváltoztassuk a töltőállomásokról lévő képet, amely szerint e helyekre a vásárlók csak üzemanyagért ugranak be” – foglalta össze a szegmens vezetője.
Ezzel a cég egyúttal meglovagolhatja a vasárnapi zárva tartás által a töltőállomásoknak kínált lehetőségeket. Lars Höglund közölte: „a magyar kormány vasárnapi nyitva tartási döntésétől függetlenül a Mol-csoportnak világos stratégiája van a töltőállomásain folyó kínálat és kiszolgálás bővítéséről.” A Mol töltőállomásait egyébként közvetlenül nem érinti az intézkedés, mert a kútjait és azok boltjait is vállalkozók üzemeltetik. Minden Mol-kút és annak boltja is nyitva van vasárnaponként.
A pici erősítés másik eszköze a minél több vevő tartós ügyfélnek való megszerzése, azaz a flottakártya-értékesítés. A Mol Mol-kutaknál már ma is jórészt flottakártyával fizetnek, persze a kártyások és a készpénzesek aránya országonként eltérő. Többféle kártyát is kínál a cég: van, amelyikkel Európa 10 országában, több mint 3900 töltőállomáson lehet fizetni. A Mol igyekszik a töltőállomásait a javarészt a saját finomítóiból ellátni, e célból az elmúlt években több logisztikai fejlesztést is indított. Magyarországon csak saját finomítású üzemanyagot ad el.
Átfestik a cseh Lukoil kutakat
Az elmúlt húsz évben a Mol-csoport a csehországi nagykereskedelmi szegmens meghatározó szereplőjévé vált, oda irányul exportjának egy jelentős része. Tervei szerint hamarosan az övé lesz a második legnagyobb cseh öltőállomás hálózat is, és bekerül az ország 10 legnagyobb cége közé. Nemrég nyitotta meg az első, ottani Mol márkájú töltőállomását. A jövőben fokozatosan megváltoznak a csehországi Lukoil és a Slovnaft benzinkutak márkanevei. Az idén várhatóan mintegy 80 Mol töltőállomás kezdi meg működését a Lukoiltól vásárolt, és még az orosz társaság logóját viselő kutak helyén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.