A Netflix riválisát indítja el az Alibaba
A Netflix-szel versenyezne az Alibaba, a társaság a hatalmas kínai piacra építve saját online videószolgáltatást indít. A tervekről Patrick Liu, a vállalat digitális szórakoztató üzletágának vezetője beszélt Shanghajban jelezve, hogy a prémium tévés ajánlatáról ismert HBO-nak is riválisai lennének a távol-keleti országban. Az új szolgáltatás Tmall Box Office (TBO) néven lesz majd elérhető a kínai felhasználók számára. A Reuters úgy tudja, hogy két hónapon belül elindulhat a szolgáltatás, amely az Alibaba saját márkás set-top-boxokkal és okostévékkel lesz használható. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mennyibe kerül majd ez a megoldás, azonban a mintegy 600 milliónyi, a jelenleginél jóval több szórakoztató tartalomra vágyó kínai család hatalmas lehetőségeket kínál egy ilyen szolgáltatás számára.
A tartalmak egy részét az Alibaba saját maga állítja majd elő, de a cég vezetője, Jack Ma tavaly ősszel Hollywoodban tárgyalt, így valószínű, hogy amerikai sikerfilmek is szerepelnek a kínálatban. Emellett a céghez tartozó Alibaba Pictures Group a közelmúltban zárt le egy 1,57 milliárd dolláros részvénykibocsátást, amelynek célja a további tartalom-vásárlás finanszírozása volt. „Egy újfajta szórakozási élményt akarunk nyújtani az egész család számára. A célunk, hogy olyanná váljunk, mint a Netflix vagy az HBO az Egyesült Államokban” – idézte a Reuters a tervek kapcsán Patrick Liu-t. A kínai online videópiac jelenleg becslések szerint 5,9 milliárd dolláros, de robbanásszerű növekedés várható ebben a szegmensben is, így a shanghai-i központú iResearch piackutató cég prognózisa alapján 2018-ra a háromszorosára nőhet.
Ám az Alibabának sietnie kell saját szolgáltatása felfuttatásával. Az intenzív globális terjeszkedésben lévő Netflixnek ugyanis szintén fontos célpont Kína, és mivel a társaság 2016-ig szinte a világ összes országában elérhetővé tenné megoldását, biztos, hogy hamarosan a távol-keleti országban is megjelennek.


