BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több az elkötelezett munkatárs Magyarországon

Magyarországon tízből hat ember ajánlja a munkahelyét a barátainak, az elkötelezettek aránya pedig 2005 óta folyamatosan növekszik, ami Európán belül is jó eredménynek számít – derült ki az Aon Hewitt legfrissebb, a dolgozói trendeket vizsgáló felméréséből. A kutatásban 164 ország több mint 1000 vállalatának 9 millió munkavállalója vett részt.

A riport szerint a világátlag 62 százalék, ami a dolgozói elkötelezettséget illeti. Ez enyhe emelkedés tavalyhoz képest. A legelkötelezettebb régió továbbra is stabilan Latin-Amerika: itt tíz emberből hét vallja magát elkötelezettnek. A legnagyobb fejlődés 2012-höz képest Afrikában és a közép-keleti térségben történt, ahol három évvel ezelőtt egy átlagos cégnél csupán a munkavállalók 53 százaléka volt elkötelezett, most pedig már 67 százalék. Észak-Amerikában az elkötelezettség majdnem elérte a recesszió előtti 66 százalékos szintet. A sort Európa zárja: az öreg kontinens lelassult gazdaságában a dolgozók valamivel több mint fele – 57 százaléka – kötődik vállalatához.

„Pillanatnyilag egy átlagos magyar vállalatnál a dolgozók hatvan százaléka vallja magát elkötelezettnek. Ők azok, akik másoknak is ajánlják cégüket mint potenciális munkahelyet, nem tervezik, hogy állást változtatnak, és az elvárásokon felül teljesítenek a vállalat céljainak érdekében. Ez az eredmény valamelyest meghaladja az európai szintet, némileg elmarad azonban a globális értéktől” – elemezte Bakos Réka, az Aon Hewitt szakértője a Magyarországra vonatkozó adatokat. A felmérésből egyébként az is kiderült, hogy itthon a dolgozók leginkább közvetlen felettesükkel és munkatársaikkal elégedettek, legkritikusabban pedig fizetésükről és előrelépési lehetőségeikről nyilatkoztak.

A Hewitt elemzése arra is felhívja a figyelmet: a felsővezetők szerepe megkerülhetetlen az elkötelezettség formálásában, hiszen ők azok, akik valódi célokat, határozott jövőképet mutatnak a csapatnak, és képesek egyre jobb munkahellyé formálni a vállalatot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.