A Seat Ibiza aktuális nemzedékén egy „rendhagyó” második modellfrissítést is végrehajtott a gyártó.

A ráncfelvarrás legfontosabb hozadéka az új, háromhengeres, 1,0 literes benzinmotor megjelenése, amely atmoszferikus (75 LE) és turbós kivitelben (90 vagy 110 LE) egyaránt elérhető. Szintén újdonság a hengerlekapcsolás funkcióval ellátott 1,4 literes, 150 lóerős TSI, illetve az 1,4-es, háromhengeres TDI, amely 75, 90 és 105 lóerővel áll rendelkezésre. A 90 és 105 lóerős dízelekhez opcionálisan elérhető a dupla kuplungos automata sebességváltó (DSG) is, míg a motort álló helyzetben leállító start-stop automatika minden új Ibizához rendelkezésre áll. Így nem csoda, hogy a spanyol kisautó takarékos, a 75 lóerős TDI átlagfogyasztása például 3,4 liter 100 kilométerenként.

Ami a designt illeti, nincsenek eget rengető különbségek a felmenőhöz képest (átrajzolt lámpák), belül pedig a tükrözésre is képes új, multimédiás fejegység premierje az említésre méltó. Az Ibiza esetében új a fáradtságfigyelő rendszer, amely a kormányzás karakterisztikáján keresztül észleli a vezető figyelmének csökkenését, és időben figyelmeztet. A típus továbbra is elérhető három- és ötajtós, valamint kombi verzióban.