BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sínre került a Duna Aszfalt

Felújítják a Budapest-Miskolc vasútvonal egyik pályáját 36 kilométeres szakaszon, Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás között. A legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint a 14,5 milliárd forintos beruházás első szakaszára 10,5 milliárd forint uniós támogatást szán a kormány. A Közlekedés Operatív Programban (KÖZOP) nevesített projekt célja a sebességkorlátozások megszűntetése a vonalszakaszon, és az eredeti pályaparaméterek helyreállítása.

A kormány jóváhagyta azt is, hogy az idei költségvetés “Uniós fejlesztések” című fejezetében a Közlekedés Operatív Program jogcímcsoportot a nemzetgazdasági, valamint a nemzeti fejlesztési miniszter azonnal emelje meg 10,5 milliárd forinttal. Ez az összeg csak addig terheli a magyar költségvetést, ameddig az uniós támogatás ki nem váltja azt. Ez utóbbira két változatot tartalmaz a határozat. Az első szerint a KÖZOP maradványa lenne a forrás, de ha ez az alap kimerül a mostani projekt 10,5 milliárd forintja nélkül is, akkor következik a második változat. Ebben a nemzeti fejlesztési miniszter feladata, hogy megtegye a projekt IKOP terhére történő finanszírozásához szükséges intézkedéseket, továbbá kezdeményezze az ehhez szükséges döntések meghozatalát.

A Közbeszerzési Értesítő hétfői számában megjelentek értelmében a felújítási munkálatokra kiírt MÁV-közbeszerzést a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a Duna Aszfalt Kft. alkotta konzorcium nyerte meg nettó 13,98 milliárd forintos ajánlattal. A becsült ellenérték 14 milliárd 438 millió forint volt. A közbeszerzésen a legolcsóbb ajánlatot tett konzorcium nyert. További két konzorcium tett még ajánlatot. Az egyik vezetője a Strabag Vasútépítő Kft., a tagjai pedig a H.F.Wiebe GmbH & Co. KG valamint a TIC Közlekedési Infrastruktúra Építő Kft. A másik vesztes ajánlattevő a Dömper Kft. vezette konzorcium, amelynek a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. a tagja. A vasútfejlesztésekben eddig nagyon aktív és nagy megrendeléseket nyerő Közgép nem volt a pályázók között. A Duna Aszfalt viszont éppen az a cég, amelyet ágazati körökben afféle új Közgépként tartanak számon, hiszen egyre több út- és mélyépítési közműberuházást nyer el. A vasútfejlesztésben eddig nem jeleskedett a Duna Aszfalt, azonban most a Swietelsky szakcége mégis őt választotta konzorciumi partnernek, és sikerült is elnyerni a megbízást. A Duna Aszfalt érdekeltségén keresztül beszállt már a magasépítési piacra is, hiszen megvásárolta az ágazat egyik meghatározó szereplőjét, a Magyar Építő Zrt.-t. Az ügyletet nemrégiben hagyta jóvá a versenyhivatal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.