A márka aktuális One Ford arculatához igazították a C-Max és a Grand C-Max megjelenését a formatervezők, ami sokkal több krómot jelent a kocsi orrán. A belső térben a vásárlók visszajelzései alapján dolgoztak a mérnökök, vastagabb oldalablakok és új kárpitok csökkentik a zajszintet. Sokkal egyszerűbb lett a középkonzol megjelenése azáltal, hogy kevés a gomb és a kapcsoló, de igazából a Sync fejegység teszi teljessé az élményt. Egyébként maradt a sokoldalúan alakítható belső.
A 150 lóerős motorokkal – 1.5 Ecoboost és 2.0 TDCi – próbáltam a típust, és meglepő módon a benzines vezethető dízelesen, kevés kapcsolással, az 1,5 literes négyhengeres nagyon jól húz már alacsony fordulatról is. A 2,0 literes dízelt úgy áttételezték, hogy városi és országúti tempónál 4. és 6. fokozatban minimális fordulaton pörögjön a motor, továbbá sikerült úgy kényelmesebbre venni a rugózást, hogy a vezetési élmény nem csorbult.
Egy osztállyal feljebb találjuk az S-Max egyterűt, amely a legújabb Mondeo technikáján osztozik.
Hátrébb került az A-oszlop, új karaktervonalak jelentek meg az oldalfalon, így maradt az egyterűek között sportosnak számító megjelenés. Az ajtók alsó pereme immár a küszöb alá lóg, így sármentes beszállásnak örülhetnek az utasok. Egyenként állíthatók a második sor ülései, akkor kell előrehúzni őket, ha leghátra is jut utas. Egyébként a fejtér mérete meglepő módon elmarad a C-Maxétól, de azért szűknek így se nevezhető. Összesen 32-féle variációja van az utastérnek, itt kell megjegyezni, hogy az egyes üléseket gombnyomásra tüntethetjük el a padlóban, a felnyitás már kézzel történik.
Újdonság, hogy pótkerék is rendelhető – a csomagtér alatt, kívülről hozzáférhető módon helyezték el. Ez volt az egyik olyan tétel, amelyet a tulajdonosok visszajelzése alapján léptek meg, a másik pedig, hogy még kényelmesebb autóra vágytak a vásárlók, ezért javítottak a zajszigetelésen és több lengőkaros, független felfüggesztést kapott az S-Max. Nem véletlen egyébként, hogy a menetpróbán csak a jelenleg elérhető legnagyobb teljesítményű motorokat próbálhattuk ki, a vásárlók 70 százaléka Titanium felszereltséggel és ezekkel vásárolja az S-Maxot. Azért hívták életre a Vignale almárkát, mert igenis van rá piaci igény.
Tényleg sikerült úgy megtartani a sportos vezethetőséget, hogy közben a kényelem se szenvedett csorbát. A 180 lóerős dízel sokkal jobban húz alacsony fordulatról, mint a C-Maxban dolgozó 150 lóerős társa, és extrémen csendes az utastér. Ugyanez elmondható a 240 lóerős benzines Ecoboostról is, amelyet hatfokozatú automatikus váltóval próbáltam. Ebből csak a motorfék hiányzott, hiába kapcsolgat vissza az ember a váltó mögötti fülekkel, ha még harmadik fokozatban se lehet érzékelhető lassulást elérni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.