Cégvilág

Folyamatosan érkeznek az új trolik Budapestre

A beszerzéssel párhuzamosan leselejtezik a régi, 25 év körüli járműveket.

Bemutatták tegnap azt a hét vadonatúj trolibuszt, amelyek – és majd az ezeket követők – a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. megrendelésére a BKV Zrt. üzemeltetésében közlekednek majd a fővárosban. A Škoda-Solarisszal 2014 végén írták alá a szerződést – mondta az MTI beszámolója szerint Szeneczey Balázs, a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes.

A Solaris-Škoda konzorcium által gyártott új trolibuszok első példánya idén júniusban érkezett Budapestre, ezt év végéig további harmincöt jármű követi majd. A „Budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés” elnevezésű, európai uniós támogatásból megvalósuló, 18 milliárd forintos projekt 108 új trolibusz vásárlására adott lehetőséget a fővárosnak. Ebből most harminchat járművet vettek 5,7-5,8 milliárd forint értékben. A többi trolibusz akkor érkezhet, ha a szükséges forrás rendelkezésre áll majd – mondta a főpolgármester-helyettes.

Ezek a járművek már nem egyszerű trolibuszok, hanem önjáró képességük miatt olyan hibrid közlekedési eszközök, amelyek az elektromobilitás áttörési pontjainak tekinthetők – mondta a sajtótájékoztatón Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója. A trolik négy kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért például egy esetleges áramkimaradás sem okozhat gondot. A 36-ból tehát jelenleg összesen hét jármű van a BKV Zrt. Zách utcai telephelyén, amelyeket a forgalomba állítás előtt műszaki teszteknek, majd utasok nélküli próbafutásoknak is alávetnek. A típusengedély megvan, minden apróbb kis hibát kijavíttatnak a szállítóval, illetve a járművek megkapták az engedélyeket a közlekedési hatóságtól – hangsúlyozta Dabóczi Kálmán.

A 64 fő befogadóképességű szóló és a 104 főt befogadó csuklós trolibuszok közül mindegyik alacsonypadlós kialakítású és légkondicionált. Az összes új járművet rögzítésre alkalmas kamerákkal szerelték fel. Az első új járművek a belvárosi, illetve a zuglói trolivonalakon állnak forgalomba.

A járműbeszerzési projekt célja Budapest elöregedett villamos- és trolibusz-gépjárműparkjának frissítése. Új csuklós trolit már 18-20 éve nem vásárolt Budapest. A mostani beszerzéssel párhuzamosan elkezdődik a huszonöt éves, elavult járművek selejtezése is.

Budapest troli BKK
Kapcsolódó cikkek