visszahívás Nagyszabású akciótervet dolgozott ki a Volkswagen-csoport, azt tervezi, hogy októberben tájékoztatja
a hatóságokat a károsanyag-kibocsátási botrányban érintett dízelmotorok kijavításának technikai megoldásairól, és ügyfeleit is értesíti, hogy rövidesen kijavítja a hibát, és a motorok károsanyag-kibocsátási értékeit összhangba hozza az előírásokkal. Matthias Müller, a német autógyártó csoport új vezérigazgatója zártkörű tanácskozáson tájékoztatta a vállalat mintegy ezer felső vezetőjét.
Müller a vállalati vezetők tanácskozásán úgy fogalmazott, hogy hosszú út és rengeteg munka vár a vállalatra, csak lépésekben tudnak haladni, és lesznek megtorpanások is. Hangsúlyozta, hogy a konszern struktúrájának múlt héten jóváhagyott átalakítását egy új kezdet esélyének tekinti. Leszögezte, hogy az erősen költséges és alacsony jövedelmezőségű Volkswageneket gyártó részleg nagyobb autonómiát kap, hasonlót a prémiummárkákat gyártó Audi és Porsche függetlenségéhez.
A vezérigazgató jelezte azt is, hogy az emissziós csalásra lehetőséget adó szoftvert az EA 189 típusú motorral működő mintegy 11 millió járműnek csak egy részében aktiválták. A VW korábban annyit közölt, hogy a károsanyag-kibocsátási botrányban 5 millió Volkswagen, 2,1 millió Audi, 1,2 millió Skoda és 700 ezer Seat típusú személyautó, valamint 1,8 millió haszongépjármű lehet érintett.
Ha mégis 11 millió autót kell kijavítani, az az MTI összefoglalója szerint az egy vállalat által gyártott járműveket tekintve a történelem legnagyobb visszahívásai közé fog tartozni. Hasonló mértékű visszahívást hajtott végre a Toyota japán autógyártó, amely 2009–2010-ben több mint 10 millió autót rendelt vissza javításra gyorsulási problémák miatt. Ez azonban még mindig eltörpül a hibás Takata-légzsákok miatt visszahívott autók számához képest: 2008 óta több mint 53 millió gépkocsit rendeltek vissza ezért.
Varga: csökkenteni kell a függőséget
A kormány csökkenteni akarja a gazdaság egyoldalú függőségét az autóipar teljesítményének hullámzásától, ezért arra törekszik, hogy más ágazatok is bővüljenek, mint a gyógyszeripar, az orvosi műszerek, gépipari alkatrészek gyártása - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. A VW-csoport körüli botránnyal kapcsolatban arról tájékoztatott, hogy a légszennyezési értékeket meghamisító szoftvert tartalmazó 11 millió dízelmotorból 2-2,5 milliót gyártottak az Audi Hungária győri gyárában. Szerinte, ha lesz is visszaesés a termelésben a botrány következtében, az kevésbé fogja érinteni a győri gyárat, mint a konszern más üzemeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.