Cégvilág

A legnagyobbak között emlegetik már az internetes macskauralom nyertesét

A Ford egykori kaliforniai üzemébe költözne a BuzzFeed – értesült a The Wall Street Journal. A több mint 23 ezer négyzetméteres, ötszintes Los Angeles-i épületben a legendás T-modellt is gyártották, később játékgyárként funkcionált. Az internetes cégnek a kaliforniai iroda lehet a második központja a hasonló méretű manhattani főhadiszállás után. Ezzel a BuzzFeed a legnagyobb irodával bíró technológiai startupok közé emelkedik Los Angelesben, több helyet foglal majd el, mint az Amazon, és nagyjából ugyanannyit, mint a Google. Hasonló bővülést tervez a kaliforniai nagyvárosban a filmes streamszolgáltatást nyújtó Netflix is – írt a The Wall Street Journal.

A lap úgy tudja, nem egyszerű földrajzi terjeszkedésről van szó a BuzzFeednél, amelybe augusz­tus elején fektetett be 200 millió dollárt az NBCUniversal amerikai televíziótársaság. Várhatóan itt fejlesztik a vállalkozás filmes cégét, a BuzzFeed Motion Picturest, amely jelenleg 230 alkalmazottal egy hollywoodi stúdióban gyárt rövid videókat – hetente 70-75-öt. Az NBC-vel való együttműködés keretében ennél nagyobb feladatok várnak az internetes cégre, amely jobbára cuki állatok képeiről vált híressé. A jövő évi riói olimpiáról már tudósításokat vár tőlük a televíziós óriáscég, amely vélhetően így igyekszik feldobni az egyhangúvá vált közvetítéseket.

A BuzzFeedbe fektetni nem rossz üzlet: a cég tavaly óta csaknem megduplázta piaci értékét, jelenleg másfél milliárd dollárra teszik. Pedig nem tűnik túl kifinomultnak sem a termék, sem az üzleti modell a 2006-ban a The Huffington Post egyik alapítójaként is ismert Jonah Peretti által indított cégnél. Gyűjtőportálként szabadon bővíthető, képekből vagy gifekből álló listák és tesztek tették ki a tartalom legnagyobb részét. Sikerük pedig annak az egyszerű igazságnak a bizonyítéka, hogy az internetet a macskák és egyéb szőrös állatok uralják, lehetőleg listákon keresztül. A BuzzFeednek mára csaknem 200 millió egyéni felhasználója van havi szinten, legalább a felük 18–34 év közötti fiatal, és ugyanekkora arányban mobilról érik el az oldalt. Ennél is fontosabb eleme a BuzzFeed sikerének, hogy a tartalmak háromnegyedét valamilyen közösségi oldalról osztják meg. Ez befolyásolja a fejlesztést is, hiszen a fő szempont nem maga a tartalom, inkább a minél szélesebb körű megosztás. Ez változhat meg az NBC-vel, kérdés persze, a kisoroszlánok megosztói ugyanilyen aktívak lesznek-e majd a hírvideók terjesztésében is.

buzzfeed
Kapcsolódó cikkek