LETÖLTÉS A videomegosztó az Egyesült Államokban már több fiatalt ér el, mint bármely kábeltelevíziós csatorna
Évente átlagosan 50 százalékkal nő a YouTube csatorna tulajdonosainak bevétele, és nemcsak globálisan, de itthon is vannak nagyon komoly eredményeket elérő youtuberek – mondta el érdeklődésünkre Bíró Pál, a YouTube magyarországi menedzsere. A világ legnépszerűbb videomegosztó oldala a legjobb tartalomgyártók számára már évek óta jó üzletnek számít, a tavalyi rekorder például több mint 7 millió dollárt keresett. A szolgáltatás népszerűségét jól mutatja, hogy a felületet havonta egymilliárd ember látogatja, és percenként 300 órányi videót töltenek fel rá. „Sokatmondó adat az is, hogy az Egyesült Államokban a Nielsen mérése szerint a YouTube több 18–34 év közötti fiatalt ér el, mint bármely kábeltelevíziós csatorna. Emellett adataink szerint a megtekintéseknek több mint fele már mobileszközről érkezik” – közölte Bíró Pál. A szakember szerint a legnagyobb márkák körében alaposan felértékelődött az oldal, hiszen a számukra rendkívül fontos, a digitális szolgáltatások iránt leginkább fogékony fiatal generációt főként ezen keresztül érhetik el.
„A YouTube egy olyan promóciós erőt jelenthet, ami máshol elképzelhetetlen” – állítja Bíró Pál. Ez egyébként megfigyelhető a videomegosztó oldalon szervezett Ki Mit Tube verseny eredményein is, hiszen a megmérettetésre nevezők és a zsűritagok videóit összesen 8,5 milliószor nézték meg az elődöntőig. Az idén már második alkalommal megrendezett magyarországi vetélkedő népszerűségét jelzi, hogy tavaly az első 24 napban kétszer annyi megtekintést ért el, mint az ismert producer és tévés szereplő, Simon Cowell hasonló jellegű, YouGeneration című kezdeményezése az Egyesült Királyságban.
Az idei Ki Mit Tube döntőjét most hétvégén rendezik, a középdöntő során a felhasználók által kiválasztott harminc produkció közül tízet juttatott be a zsűri a fináléba. A végeredmény egyébként egy igazi online kezdeményezéshez illően szintén a neten dől el, a döntősök videóit ugyanis vasárnap reggel töltik fel, és majd aznap estig szavazhatnak a világhálón a felhasználók. A nyertes többek között médiatámogatást, okostévét, illetve egy évre autót kap majd, de lehetősége lesz arra is, hogy elutazzon a Google New York-i Space Studiójába.
„Két év alatt a két-háromszorosára nőtt a hazai mobil-előfizetők adatigénye” – számolt be a tapasztalatokról Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója. A magyar fogyasztók gyorsan követik a globális trendeket, és ennek megfelelően ugrásszerűen nő a mobileszközről történő videózás is. „A most zajló Ki Mit Tube verseny első szakaszának során például a megtekintések 30 százaléka valamilyen mobileszközről történt, ami azt jelenti, hogy ezen készülékek részesedése 10 százalékponttal nőtt” – mondta el Baráth Péter. A mobilszolgáltatók a gyorsan változó fogyasztói igényekhez részben hálózataik fejlesztésével tudnak alkalmazkodni, ahogyan az most is történik Magyarországon, hiszen mindhárom mobilcég gyorsan építi ki a negyedik generációs rendszerét. „A korlátlan hanghívási és SMS-küldési lehetőséget kínáló csomagjaink rendkívül népszerűek, a következő lépés pedig az lehet, hogy az adatfelhasználásra alakítunk ki innovatív, a változó előfizetői igényekhez igazodó konstrukciókat” – tette hozzá Baráth Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.