BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két számjegyű nyári növekedés a Szép-kártya forgalmában

CAFETERIA Két számjegyű növekedést mértek a Szép-kártya forgalmában a kibocsátó bankok a nyári szezonban. Az OTP-s Szép-kártya birtokosok a bankcsoport közlése szerint a tavalyinál 15 százalékkal többet, összesen 23 milliárd forintot használtak fel a nyári szezon három hónapja alatt a 26 ezer elfogadóhely valamelyikén, ezzel az idei nyár lett az eddigi legsikeresebb a kibocsátás indulása óta. A napi 257 millió forintos költésből a vidéki régiók közül legnagyobb részben a balatoni részesedett, ahol 3,3 milliárd forintot használtak fel a pihenni vágyók. Az összes költés csaknem hétharmada a vidéki régiókban realizálódott, míg 38 százalék Budapesten és Közép-Magyarországon.

A K&H Bank tájékoztatása szerint az idén nyáron 20 százalékkal nőtt a K&H-s Szép-kártyás költések és a feltöltések volumene is. Az alszámlák közül továbbra is kiemelkedik a vendéglátás, ami a teljes költés 64 százaléka. A K&H-s Szép-kártya-birtokosok több mint 18 ezer elfogadóhelyen tudják használni kártyájukat, ami 15 százalékos növekedés. Az augusztusi adatok alapján közel 125 ezer K&H Szép-kártya-birtokos van, a tavalyi hasonló időszakhoz képest 20 százalékkal több. A költések legnagyobb részét a Budapest–Közép-Duna-vidék turisztikai régióban mérte a K&H a tranzakciók száma alapján.

Az MKB Bank azt közölte, hogy az idén a június–augusztusi időszakban 4,1 milliárd forintot költöttek az MKB-s Szép-kártyások, míg egy évvel ezelőtt még csak 3,7 milliárdot. Június–augusztus között 3 milliárd forintot utaltak a munkáltatók a kártyákra, míg egy évvel ezelőtt még csak 2,4 milliárd forintot. Augusztus végéig 9 milliárd forint érkezett az MKB-s Szép-kártyákra, az egy évvel ezelőtti hasonló időszakban 8,1 milliárd forintot utaltak a munkáltatók. Augusztus végéig 8,5 milliárd forintot költöttek a kártyabirtokosok, egy évvel ezelőtt csak 7,8 milliárd forintot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.