BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínában teszteli új szolgáltatását az Uber

BŐVÍTÉS Új szolgáltatás tesztelését kezdte meg Kínában az Uber, a fuvarrendelő mobilalkalmazást működtető cég UberCommute nevű megoldása lényegében a közösségi autózást igyekszik lemásolni. A társaság új konstrukciója az utazni vágyóknak nem igazán tartogat újdonságot az Uber Poolhoz (Kínában Uber+ néven fut) képest, amelynek keretében az azonos irányba tartók megoszthatják egymással az uberes autót és természetesen a fuvardíjat. Az UberCommute ugyanakkor szélesre tárja a szolgáltatást a hobbisofőrök előtt is. Az alkalmazásba bejelentkezve láthatják, milyen irányú fuvarokra van szükség, és mennyit fizetnének azokért, és aztán eldönthetik, hogy azért az árért megéri-e nekik maguk mellé másokat is felvenni az autóba. Az újítástól a cégnél egyértelműen azt várják, hogy megnő az alkalmi sofőrök száma, akik nem annyira rendszeres kereseti lehetőségként tekintenek erre a megoldásra, hanem inkább a költségeiket szeretnék csökkenteni, megosztani másokkal. A konstrukció lényegében követi a már évek óta a piacon lévő közösségi autós szolgáltatásokat, ugyanakkor az Uber számára lehetőséget kínál arra, hogy tovább növelje a lefedettségét és sofőrjeinek a számát. A társaság nem véletlenül Kínában kezdte tesztelni az új szolgáltatást, a cég terveiben ugyanis kulcsszerepet játszik a távol-keleti ország. A közelmúltban jelentették be, hogy 1,2 milliárd dollárnyi friss tőkét vontak be az ottani terjeszkedés és fejlesztések támogatására.

A jelentős forrásokra és az újításokra szüksége is van a vállalatnak, hogy Kínában is megerősítse pozícióját, ugyanis rendkívül erős helyi riválissal kell megküzdenie. A Didi Kuaidi nevű helyi cég – amely két szolgáltató összeolvadásával jött létre – jelenleg a piac legnagyobb szereplője a távol-keleti országban, ráadásul pénzzel sem állnak rosszul, a most zajló befektetési körben már mintegy 3 milliárd dollárt kaptak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.