BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Márkavásárlással terjeszkedne az USA-ban a Japan Tobacco

A Japan Tobacco előrehaladott tárgyalásokat folytat a Reynolds American-csoporttal egyes cigarettamárkák megvételéről – tudta meg az ügyhez közel álló forrásokból a Bloomberg. A japán dohányipari cég már korábban jelezte, hogy külföldi brandek, illetve termékek felvásárlásával kívánja ellensúlyozni belföldi piacának zsugorodását, és most állítólag mintegy 5 milliárd dollár értékben vásárolna be a Reynoldstól. Az értesülést egyik vállalat sem erősítette meg a hírügynökségek megkeresésére.

Az egyebek közt a Camel, a Mevius és a Winston brandek fölött is rendelkező Japan Tobacco korábban állami monopólium volt, egyharmada most is a japán komány kezében van. Az utóbbi időkben az e-cigaretták piacán terjeszkedett az USA-ban és az Egyesült Királyságban, de készpénze még van bőven: a Reuters szerint 343,6 milliárd jen (2,9 milliárd dollár) likvid eszköz áll a japán cég rendelkezésére. A Japan Tobacco korábbi információk szerint a világ első számú cigarettagyártójává akar előrelépni, megelőzve a most előtte álló Philip Morris Internationalt és a British American Tobaccót, de konkrét határidőt nem tűztek ki erre.

A Reynolds jelenleg a második legnagyobb dohánygyártó az USA-ban, idén júniusban zárta le a Lorrilard 25 milliárdos felvásárlását. Az ügylet keretében az USA második legnépszerűbb cigarettamárkája, a mentolosok piacát vezető Newport a Reynoldshoz került, egyes korábbi Lorillard-márkákat pedig több mint hétmilliárd dollárért eladott az Imperial Tobaccónak. Hírek szerint a japánok a tíz legkelendőbb amerikai cigaretta közé tartozó Natural American Spirit márkát is meg akarják venni az amerikai csoporttól; az USA élelmiszer- és gyógyszerfelügyelete (FDA) idén augusztusban figyelmeztette a Reynoldsot, hogy a Natural American Spirit dobozán szereplő „természetes” és „hozzáadott anyagok nélküli” minősítés sérti a szövetségi előírásokat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.