BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Más gyártók is érintettek lehetnek

A Volkswagen megtépázott tekintélye és ennek kapcsán az autóipar presztízsének csökkenése is azt kívánná, hogy mielőbb találják meg Martin Winterkorn Volkswagen-vezér utódját, akár már a társaság mai igazgatósági ülésén megválasszák az új elnök-vezérigazgatót. Sajtótalálgatások szerint a legnagyobb esélyes Matthias Müller, a Porsche AG vezérigazgatója. Nem utolsósorban azért is szükség lenne a gyors lépésre, mert a VW amerikai hamisítási botránya szakértők szerint túlmutat az autógyártókon. A cégek ugyanis a beszállítóik révén a saját foglalkoztatottjaikhoz képest kétszer-háromszor több dolgozónak biztosítanak munkát. A három autó-, illetve motorgyártónknak meghatározó szerepe van az exportban, és egy jó ideje a GDP-t is ez az iparág húzza, mindezek mellett a beruházásokban is jelentős tényezők. Ám a hitelminősítők már most léptek: a Fitch Ratings után a Standard & Poor’s és a Moody’s Investors Service is rontást valószínűsítő negatív kilátásra helyezte a VW besorolását.

A dízelüzemű gépkocsik károsanyag-kibocsátására vonatkozó határértékek túllépése nem korlátozódik a Volkswagenre – írja az Auto Bild. A német szakfolyóirat kérdésére, hogy a BMW a próbapadon végzett mérések során másképp kalibrálja-e a motort, a társaság azt válaszolta, hogy a BMW autóiban nincs olyan funkció, amely a mérési ciklusokat ellenőrizné. Az X3-assal kapcsolatban érkező negatív hírek hatására a BMW papírja 6 százalékkal zuhant a frankfurti tőzsdén.

„Tudomásuk szerint a Mercedes-Benzre vonatkozóan nincs folyamatban vizsgálat” – tájékoztatta a Daimler AG stuttgarti központja a Világgazdaságot. „Az EPA VW-vel szembeni vádjairól a sajtóból értesültünk” – jegyezték meg a stuttgarti központban, ahol azt is hozzátették, hogy a sajtóban vázolt tényállás a Mercedes-Benz gépkocsikra nem áll fenn.

Ezek mellett arról is tájékoztatta a Daimler lapunkat, hogy a cég az EPA és CARB nevű amerikai hatóságokkal évek óta folyamatos párbeszédet folytat gépjárműveik károsanyag-mérési eljárására vonatkozólag. Azt pedig hangsúlyozták, hogy „bizonyos szervezetektől származó manipulációs vádakat a leghatározottabban visszautasítjuk”. Az elmúlt években a Mercedes-Benz dízel-személygépjárműveinek eladási aránya az USA-ban a teljes helyi forgalma négy-hat százalékát tette ki.

Ám a Skodát elérte a dízelbotrány, miután a VW leányvállalatának szóvivője közölte, hogy egyes típusaiba manipulált motorokat szereltek be. Az is kiderült, hogy a konszern egy másik leányának, a Seatnak a modelljei is érintettek a botrányban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.