BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Összefogtak az Uber versenytársai

Együttműködési megállapodást kötött a legnagyobb kínai fuvarrendelő alkalmazást működtető cég, a Didi Kuaidi és az amerikai Lyft.

A megegyezés szerint a két vállalat a jövőben kölcsönösen kiszolgálhatja egymás ügyfeleit. Vagyis a Kínába utazó Lyft-ügyfelek használhatják a távol-keleti cég applikációját, hogy autót rendeljenek, illetve természetesen fordított irányban is működik a konstrukció, az Egyesült Államokba látogató kínai Didi Kuaidi-felhasználók a Lyft sofőrjeinek szolgáltatásait vehetik igénybe.

Az együttműködési megállapodás a jövő év elejétől lesz érvényes, és a kínai társaság elnöke, Jean Liu szerint új korszakot nyitottak a globális autómegosztási piacon. Az összefogás mellett azt is bejelentették, hogy az idén a Didi Kuaidi már 100 millió dollárt fektetett be a Lyftbe. Az amerikai cégbe eddig mintegy egymilliárd dollárnyi befektetés érkezett, a vállalkozás piaci értéke 2,5 milliárd dollár körül van.

A távol-keleti vállalat maga is igyekszik tőkét bevonni a további terjeszkedéshez. A cég a múlt hét elején jelentette be, hogy a most zajló befektetési körben már 3 milliárd dollárnyi forrást vontak be, és a folyamat lezárásáig még további néhány százmillió dollárral számolnak. Ez azt jelenti, hogy a vállalat piaci értéke 16,5 milliárd dollárra emelkedett.

A most bejelentett együttműködésre és a hatalmas tőkére szüksége is lesz a kínai társaságnak, amely a távol-keleti országban kiélezett küzdelmet vív a szektor legnagyobb szereplőjével, az Uberrel (amelynek a legnagyobb előnye, hogy a világ több országában van jelen, vagyis alkalmazását az európai vevők ugyanúgy használhatják a tengerentúlon, ahogyan Ázsiában). Könnyen előfordulhat az is, hogy a kínaiak az esélyeik javításának érdekében további, autómegosztó alkalmazásokat működtető vállalatokat vonnak majd be a Didi Kuaidi és a Lyft együttműködésébe, mint a GrabTaxi és az Ola. Ezzel azt is elérnék, hogy olyan hatalmas potenciállal rendelkező piacokon is megjelenhessenek, mint India és Délkelet-Ázsia.

Bár egyelőre nem igazán tud beleszólni a globális versenybe, folyamatosan terjeszkedik a franciaországi központú BlaBlaCar is, ráadásul a vállalat most további 200 millió dollárt kapott három tőkealaptól, hogy finanszírozza a további piacszerzést. A klasszikus autómegosztást lehetővé tevő rendszert működtető cég főként Európában erős, a közelmúltban azonban Indiában és Mexikóban is megjelentek. A társaság Magyarországon sem ismeretlen, ők vásárolták fel az egyik hazai kezdeményezést, az AutoHopot. A mostani befektetéssel a BlaBlaCar piaci értéke 1,4 milliárd euróra nőtt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.