A fővárosi önkormányzat azt tervezi, hogy októberben egyoldalúan szerződést bont Simicska Lajos reklámcégével, a Mahir Cityposter Kft.-vel, és elbontatja a budapesti közterületekről mind a 761 hirdetőoszlopát – írja az Index. A portál szerint azt a 2006 őszén megkötött szerződést bonthatják fel, amely 621 hagyományos hirdetőoszlop és 140 darab „le- és elfedő rendszerű hirdetőoszlop” felállítására, valamint 25 éven keresztüli üzemeltetésére jogosította fel a céget. Ebben a megállapodásban a főváros vállalta, hogy az oszlopok 50 méteres körzetében nem engedélyez másnak reklámcélú tevékenységet, a Mahir pedig a nettó bevétele 15 százalékának, de legalább évi 45 millió forintnak a befizetését vállalta.
Az önkormányzat most arra is hivatkozik, hogy saját reklámoszlopokkal évente akár 73–125 millió közötti összegre is szert tehettek volna, a Mahir Cityposter azonban nem sokkal fizetett többet a kötelezően előírt 45 milliónál. 2014-ben például 53 milliót utalt át, miközben árbevétele meghaladta az 1,13 milliárdot.
A szakítás hivatalos oka az lehet, hogy a főváros hiányosságokat talált a Mahir Cityposter több szolgáltatásában. Ha a közgyűlés is támogatja a javaslatot, akkor Tarlós István október 31-én felmondja a Mahir-Cityposter szerződését, és felszólítja a céget, hogy 90 napon belül bontsa le valamennyi hirdetőoszlopot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.