BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb százmillió felhasználót nyert meg az Instagram

Elérte a 400 milliót az Instagram kép- és videomegosztó oldal felhasználóinak száma, a felületnek mindössze 9 hónap kellett ahhoz, hogy újabb százmillióval növelje a táborát. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Instagramot már többen használják, mint a Twittert, amely a legutóbbi információk szerint világszerte 316 millió netezőt tudott magához csábítani. A képmegosztó oldal jövőbeni növekedésének szempontjából fontos információkat is megosztottak a felület működtetői, így például kiderült, hogy a felhasználók több mint 75 százaléka már az Egyesült Államokon kívül él. A tavaly december óta csatlakozott 100 millió embernek több mint fele Európából és Ázsiából származik, a legnagyobb számban pedig brazilok, japánok és indonéziaiak regisztráltak a szájtra.

A jelek szerint az sem vette el a mobilosok kedvét, hogy az Instagramot 2012-ben egymilliárd dollárért megvásárló Facebook most már igyekszik minél több bevételt kivenni a szolgáltatásból, és ennek érdekében egyre inkább megnyitja a hirdetők előtt. Néhány hete jelentették be: az eddigi 8 ország mellett további több mint 30 piacon teszik lehetővé, hogy a vállalkozásaiknak, termékeiknek, szolgáltatásaiknak a népszerűsítésére használhassák az oldalt. Az Instagram más szempontból is szakít az eddigi gyakorlattal. Míg azokon a területeken, ahol eddig is elérhető volt a hirdetési lehetőség – többek között az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában –, csak bizonyos márkák számára áll rendelkezésre, addig szeptember végétől bármelyik cég reklámozhat a felületen. Ráadásul még jobban közelíthetnek az instagramos hirdetések a tévében megszokottakhoz, ugyanis míg korábban legfeljebb tizenöt másodperces szpotokat tölthettek fel a cégek, addig a jövőben már 30 másodperces kisfilmeket is elhelyezhetnek. A Facebook lépését indokolja, hogy a mobileszközökre optimalizált hirdetések értéke globálisan ugrásszerűen nő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.