BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Egyre kevesebb tabletet vesznek

Az idei harmadik negyedév sorban a negyedik egymás után, amikor csökkennek a világpiaci táblagép-eladások - közölte az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési kutató intézet.

A harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 12,6 százalékkal 48,7 millióra csökkentek a világpiaci táblagép-értékesítések. Az idei harmadik negyedév volt sorban a negyedik egymást követő negyedév, amikor a világpiacon csökkentek éves összevetésben a táblagép-értékesítések.

Az IDC 2014 végén 581,9 millióra becsülte a globális táblagépállományt, ami a 2013. végi mennyiséghez képest 36 százalékos növekedésnek felelt meg. Az állomány növekedésének üteme azonban egyre lassul, miután már százmillió feletti állománnyal telítődtek a fejlettebb piacok, az észak-amerikai, az európai és az ázsiai-csendes-óceáni.

Ryan Reith, az IDC táblagép világpiaci programigazgatója a negyedéves felmérésben kiemelte, hogy a felhasználók jellemzően viszonylag hosszú ideig, négy évig használnak egy-egy táblagépet. A táblagép valós piaci szükségletet elégít ki - mutatott rá, megjegyezve azonban, hogy az okostelefonok terjedésével és méretük növekedésével egyre csökken a kereslet a kisebb méretű táblagépek iránt. Kiemelte, hogy az eladások négy egymást követő negyedévi csökkenése a keresleti szerkezet átalakulására utal.

Növekszik viszont a kereslet a leválasztható billentyűzettel rendelkező, táblagépként és notebook gépként is használható készülékek iránt - állapítja meg jelentésében az IDC, jelezve, hogy a notebook/táblagép-hibridek jelenleg egyszámjegyű százalékos piaci részesedése az elkövetkező 18 hónapban erőteljesen növekedhet.

Az idei harmadik negyedévben változatlanul az Apple értékesítette a legtöbb táblagépet, 9,9 milliót, annak ellenére is, hogy ez 19,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az Apple piaci részesedése ezzel párhuzamosan 20,3 százalékra csökkent 22,1 százalékról.

A rangsorban második Samsung 16,2 százalékos piaci részesedést vívott ki a harmadik negyedévben 8,0 millió táblagép eladásával. Egy évvel korábban 9,7 millió készüléket értékesített és 17,4 százalék volt a piaci részesedése.

A Lenovo 3,1 millió, az egy évvel korábbinál 0,9 százalékkal több táblagépet értékesített a harmadik negyedévben, ami 6,3 százalékos részesedést biztosított számára 5,5 százalék után.

A legnagyobb csökkenést, 43,4 százalékosat az ASUS szenvedte el eladásaiban: 3,4 millió után 1,9 millió táblagépet adott el, piaci részesedése pedig 6,1 százalékról 1,9 százalékra csökkent.

A Huawei 147,9 százalékkal 0,7 millióról 1,8 millióra növelte eladásait, piaci részesedése pedig 3,7 százalékra bővült 1,3 százalékról.

Az összes többi gyártó együttes eladásai csökkentek a harmadik negyedévben, de a piaci átlagnál kisebb mértékben, így a "nagyok" kárára növelni tudták piaci részesedésüket. Együtt 23,9 millió táblagépet értékesítettek, 9,6 százalékkal kevesebbet a 2014 harmadik negyedévi 26,4 millió után. Piaci részesedésük pedig 49,1 százalékra emelkedett 47,5 százalékról.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek