BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Indul az AH internetszolgáltatása

Vezetékes internet- és mobil hang- és internetszolgáltatásokkal lép a piacra az Antenna Hungária (AH), ezek mellett tovább bővíti televíziós csatornakínálatát is.

A vezeték nélküli szolgáltatók közül egyedülálló módon az Antenna Hungária (AH) Zrt. október 1-jétől vezetékes internet-, valamint mobil hang- és internetcsomagokat is kínál – jelentették be a cég vezetői. Az AH ezekkel a szolgáltatásokkal egészíti ki a lakossági, MinDig TV Extra szolgáltatásait. Egyelőre a lakosságnak kínálja termékeit az AH, de elképzelhető, hogy később az üzleti piac szereplőinek is lesznek majd termékei.

Az AH piackutatásaiból kiderült, hogy az előfizetőik leginkább a televíziós programkínálat további tartalmi módosítását, valamint a vezetékes és vezeték nélküli internet-előfizetési lehetőséget várták az Antenna Hungáriától, ezeknek a cég idén ősszel eleget tesz – mondta Kápolnai András, az Antenna Hungária Zrt. vezérigazgatója. Az AH azért is kényszerült a lépésre, mert versenytársai már legalább három termékkel vannak jelen a piacon.

Az AH saját infrastruktúrája – a DVB-T (Digital Video Broadcasting-Terrestrial, vagyis a digitális földfelszíni televíziós műsorterjesztés) –, ahogyan a műholdas szolgáltatóké általában, nem igazán alkalmas a „visszirányú” jel továbbítására, ezért a műsorterjesztéssel foglalkozó vállalkozásnak partner kell az internetszolgáltatáshoz.

Az új vezetékes internet, mobil hang- és adatszolgáltatások az AH Zrt. és a Netfone Telecom Távközlési és Szolgáltató Kft. közti megállapodás alapján indulnak el – mondta Szabó Péter, az Antenna Hungária Zrt. lakossági üzletágának igazgatója. (A vezetékes hangszolgáltatás még nem szerepel a kínálatban.) A szolgáltatások műszaki hátterét tehát a Netfone adja, de valójában egy virtuális szolgáltatásról van szó, vagyis a cégek nem saját hálózatukat használják erre. Ezekhez különböző társaságok – például a mobil szolgáltatáshoz a Vodafone – infrastruktúráját veszik igénybe. A szolgáltatások csomagban vagy külön is megrendelhetők a máshol is szokásos hűségidők mellett.

Az előfizetők azonban a MinDig TV Extra ügyfélszolgálati pontjain, honlapján és call centerén keresztül rendelhetik meg az összes szolgáltatást – tette hozzá Szabó. Az AH ősszel jelentősen kibővíti a személyes ügyintézés lehetőségét is, az év végéig hét újabb ügyfélszolgálati iroda nyílik országszerte. Az AH több partnerrel is tárgyalt, és ezt találta a legjobbnak. Az új termékek esetében kezdetben szerény felfutással számolnak. Az új szolgáltatások tarifája kapcsán az igazgató azt mondta, hogy azok összevethetők a versenytársakéval.

A Netfone – illetve jogelődje – 2007-ben alakult, és a mostani szolgáltatás bevezetését négy hónapnyi fejlesztés előzte meg – mondta Wilhelm Zsolt, a Netfone cégvezetője.

Az AH a mikrohullámú technológiára épülő távközlési szolgáltatások mellett alapvetően analóg rádió- és digitális televíziós műsorterjesztéssel foglalkozik. Ez utóbbi keretében ma körülbelül 750 ezer háztartásban használják – elsődlegesen – az ingyenesen elérhető televíziós csatornákat, bár ennél többen is használhatják, például második-harmadik televíziókon vagy a nyaralókban. Mindeközben 112 ezer háztartásban érhetők el a fizetős, MinDig TV Extra programcsomagok. Az AH 2008-ban, 12 évre, vagyis 2020-ig nyerte el a DVB-T szolgáltatás jogát, amelynek keretében jelenleg öt úgynevezett multiplexet működtet. Ezeknek az infrastruktúrája – a digitális átállás keretében, amelyre összesen körülbelül 25 milliárd forintot költött az AH – mára gyakorlatilag teljes egészében kiépült. Ezek közül négy az ország lakosságának 99 százalékát „éri el”, míg az ötödik multiplex 97 százalékos lefedettségű.

Miközben az AH a belép a vezetékes és mobil internet és -hang piacra a televíziós platformon is erősít. Novembertől változik a MinDig TV Extra televíziós kínálata is, lesznek új csatornák, miközben mások kiesnek. De összességében a MinDig TV és MinDig TV Extra szolgáltatások kínálatában 58 televízió csatorna lesz elérhető. A Nielsen nézettségi statisztikái alapján elmondható, hogy a reklámpiaci szempontból legfontosabb kategóriában, a 18–49-es szegmensben a digitális földfelszíni televíziós platformon a 25 legnézettebb csatorna mindegyike megtalálható lesz a kínálatban.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek