Akár már ma megkezdődhet a Ferrari rég várt tőzsdére vitele (IPO), legalábbis a CNBC meg nem nevezett forrásból származó értesülései szerint. A FIAT-Chrysler-csoporthoz tartozó olasz sport- és versenyautó-gyártó mintegy 10 százalékát készülnek bevezetni a New York-i tőzsdére, előzetes várakozások szerint a csoport egymilliárd dollárt vár ettől (vagyis tízmilliárdra értékelik a Ferrarit). A kibocsátási árfolyamot az október 12-vel kezdődő héten állapítják meg – mint az olasz Il Sole 24 Ore gazdasági napilap írta, előbb nem lehet, mert a tőzsdei előírások szerint legalább egy évnek el kell telnie a FIAT és a Chrysler fúziója óta. Előzetes információk szerint a kereslet legalább tízszeresen meghaladja majd a piacra dobott papírok mennyiségét.
A FIAT-Chrysler az IPO után egyelőre megtartja a luxusautó-gyártó 80-81 százalékát, de a korábban ismertetett tervek szerint jövőre az egész csomagot megkaphatják a részvényesek (10 százalék továbbra is az alapító fia, Piero Ferrari kezében marad).
A maranellói székhelyén évente mintegy hétezer autó gyártására képes Ferrari idén az első fél évben 1,55 milliárd dollárnak megfelelő bevételt ért el – ez 3,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál –, adózott eredménye 158 millióra rúgott.
A Ferrari leválasztása és értékesítése része annak a stratégiának, amelynek jegyében Sergio Marchionne vezérigazgató legalább 5 milliárd dollárra akar szert tenni részben a csoport adósságainak mérséklése, részben a csoport nagyszabású fejlesztési programjának megalapozása érdekében. Marchionne a korábban Chrysler-márka Jeep mellett a program során olyan régi, a FIAT-csoporthoz tartozó felső kategóriás olasz autóbrandeket akar globálissá tenni, mint az Alfa Romeo és a Maserati.
Az Európában eladott Ferrarik több mint a fele dízelmotoros, de elemzők szerint nem kell tartani attól, hogy az ilyen motorok kibocsátási mutatóival kapcsolatos Volkswagen-botrány túlságosan beárnyékolhatja a sportkocsigyártó tőzsdére vitelét. (A FIAT-Chrysler-részvények Milánóban 9 százalékkal gyengültek a botrány kipattanása, azaz szeptember 18. óta.) A Ferrari vezérigazgatója, Amedeo Felisa nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem gondolkoznak alternatív, például elektromos modellekben, mert az ő vevőik a robbanékony kocsikat szeretik, hagyományosan dörgő motorral.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.