Átformálná a zeneipart a YouTube
Megjelent a YouTube Music zenei alkalmazása Android és iOS operációs rendszerre, a lépéssel a Google alaposan átformálhatja a zeneipart. A szolgáltatást 14 napig ingyen lehet kipróbálni, ezt követően azonban a havonta 9,99 dollárba kerülő YouTube Red előfizetésére lesz szükség, ha valaki ki szeretné használni az alkalmazás nyújtotta előnyöket, hiszen így hirdetések nélkül, akár offline módban is hallgathatja kedvenceit. A Google számára nem idegen terep az online zeneszolgáltatás, a Play Musickal már próbálkoztak ezen a piacon, igaz, azzal a megoldással nem értek el átütő sikert.
Az elmúlt években számos online zenei szolgáltatás jelent meg a piacon, átformálva az egész szektor üzleti modelljét. A legismertebb és máig a legnépszerűbb a Spotify a maga 75 milliós felhasználói táborával, de az Apple Musicot is már több millióan használják, és idővel meg is előzheti riválisát. Ugyanakkor a YouTube az egymilliárd körüli rendszeres felhasználójára építve még náluk is gyorsabban növelheti előfizetőinek a számát, így könnyen előfordulhat, hogy rövid idő alatt letarolja a piacot. Főleg ha figyelembe vesszük, hogy a videóknak köszönhetően a világ legnagyobb zenei állománya áll rendelkezésére, és – az Apple-hez hasonlóan – nem okoz gondot számára kifizetni a szerzőknek a műveik felhasználása után járó jogdíjakat.
Az online értékesítés egyre nagyobb szerepet játszik a zeneiparban: tavaly a szektor amerikai bevételeinek már közel kétharmadát a különböző digitális csatornák adták az Amerikai Lemezkiadók Szövetségének (RIAA) adatai szerint. A különböző letöltési és folyamatos online kapcsolat melletti (streaming) zenevásárlást kínáló szolgáltatóktól 4,51 milliárd dollár értékben vásároltak számokat az amerikai felhasználók.