BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,919.28
-0.06%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kínába tart az Apple Pay

Akár már jövő februárban elindulhat az Apple mobilfizetési megoldása Kínában is.

 A Bloomberg beszámolója szerint az amerikai vállalat már előzetes megállapodást kötött a legnagyobb kínai fizetési és elszámolóhálózatot működtető UnionPayjel. A lépéssel egy már most is jelentős, azonban hatalmas fejlődés előtt álló piac nyílik meg az Apple Pay előtt. A múlt évben a kínai jegybank adatai szerint 134 százalékkal nőtt a mobilfizetési tranzakciók értéke a távol-keleti országban, elérve a 3500 milliárd dollárt.

Az Apple NFC (kis távolságú vezeték nélküli kommunikáció) technológiát használó megoldásával a megfelelő iPhone-okkal és most már okosórákkal is fizethetnek a felhasználók. A UnionPayjel kötött megállapodásnak köszönhetően Kínában az induláskor több mint ötmillió terminálnál lehet majd használni a rendszert. A Bloomberg ugyanakkor emlékeztet arra, hogy a két társaságnak még helyi bankokkal is meg kell állapodnia, hogy valóban nagy tömeget elérő, vonzó konstrukciót tudjon kínálni.

Bár sokan úgy gondolták, hogy alapvető változásokat hoz a mobilfizetésben, és alaposan felpörgetni annak terjedését, egyelőre mérsékelt eredményeket ért el az Apple Pay. A becslések szerint jelenleg az amerikai kiskereskedelmi tranzakciók mintegy egy százalékát bonyolítják le ezzel a megoldással. Kínában ráadásul már most is vannak erős helyi szereplők, így egyáltalán nem számíthat könnyű piacszerzésre az Apple.

Az Alibaba Alipay rendszere például a tavalyi forgalom jelentős hányadát tudhatta magáénak. Már most több mint 400 millió felhasználója van, vagyis hatalmas bázisra építve folytathatja a szolgáltatás elterjesztését.
Az Apple ugyanakkor hazai piacán is egyre több riválissal néz szembe. A Google és a Samsung is beszállt ugyanis a versenybe idén.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek