Cégvilág

Sprintelt a Springer

Harmadával nőtt az Axel Springer nyeresége az előző negyedévben.

Fizetős tartalmakra előfizetőik számának és a hirdetési bevételeinek emelkedése révén 32 százalékkal nőtt az Axel Springer (AS) kiadóvállalat nyeresége a harmadik negyedévben. A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBIDTA) 129,3 millió euró volt, miközben árbevétele 7,3 százalékkal 795,4 millió euróra emelkedett.

Adózott nyereségadatot ezúttal nem közölt a legnagyobb európai kiadóvállalat, amely a kedvező számokra hivatkozva javított éves előrejelzésén: a forgalom növekedését most 5 százalék körülire várják. Mint írják, hirdetési bevételeik gyarapodása bőven kompenzálja a nyomtatott sajtótermékeiknél tapasztalt visszaesést.

Mathias Döpfner vezérigazgató közleményében hangsúlyozta, hogy az idei évet a növekedésnek szentelik, céljuk, hogy európai piacvezetőből globálisan is meghatározó szereplővé váljanak. A legnépszerűbb német lapok közül a Die Welt-et és Bild-et kiadó Axel Springer az utóbbi időszakban főként digitális portfoliójának kiépítésével és fejlesztésével foglalatoskodott, számos online portált vásárolt fel, egyes internetes kiadványainál pedig sikerrel vezette be az előfizetői rendszert. Lapjainak digitális előfizetéséből származó bevétele egy éve alatt negyedével nőtt.

Axel Springer nyereség
Kapcsolódó cikkek