BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínában is megjelent az Apple Pay

Újabb jelentős piac meghódítását kezdte meg az Apple Pay, a mobilfizetési alkalmazást tegnaptól Kínában is lehet használni. A megoldás a UnionPay bank- és hitelkártyával, illetve a megfelelő iPhone, iPad vagy Apple Watch készülékkel rendelkező kínai felhasználók számára érhető el. Az Apple már tavaly decemberben jelezte, hogy a távol-keleti országban folytatódik a mobilfizetési rendszer terjeszkedése, a hét elején pedig az Industrial and Commercial Bank of China Ltd. (ICBC) illetékesei a közösségi médián keresztül jelentették be, hogy többek között az ő ügyfeleik is élhetnek majd a lehetőséggel.

Bár a kínai piac mérete miatt rendkívül vonzó, korántsem lesz könnyű dolga az Apple-nek. A China Internet Network Information Center közlése szerint a múlt év végére már 358 millió kínai próbálta ki a mobilfizetést, vagyis többen, mint amennyien az Egyesült Államokban élnek. Az ilyen típusú fizetések piacát két nagy internetes cég, a Tencent Holdings és az Alibaba Group Holding uralja. Az előbbi a több száz milliós felhasználói táborral bíró WeChat azonnali üzenetküldő rendszerbe integrált egy ilyen lehetőséget, míg az Alibaba az Ant Financial által működtetett Alipay révén van jelen a mobilfizetési piacon.

Kínával ötre bővült azon országok száma, ahol már lehet fizetni az Apple Payjel. Elsőként az Egyesült Államokban vezették be a megoldást 2014 őszén, ahol már több mint 2,5 millió kereskedőnél lehet fizetni vele. Az Egyesült Királyságban, Kanadában és Ausztráliában is használható már a szolgáltatás, és a tervek szerint még az idén Hongkongban, Szingapúrban és Spanyolországban is elérhető lesz.

Az Apple Pay másfél évvel ezelőtti megjelenése felgyorsította a mobilfizetés bevezetésére irányuló fejlesztéseket. A Samsung és a Google is piacra dobta saját megoldását, és már Magyarországon is több mobilcég és bank kínál ilyen lehetőséget.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.