BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még többet költhetnek netes reklámokra

Tavaly tovább növekedett a digitális reklámpiac, és megelőzve a televíziós szektort, idén újabb két számjegyű gyarapodást várnak a média szereplői a digitális piacon.

Tavaly tovább növekedett a digitális reklámpiac, és megelőzve a televíziós szektort, idén újabb két számjegyű gyarapodást várnak a média szereplői a digitális piacon – ez derült ki az IAB Hungary kérdéseire adott válaszokból.
Négy kérdésre kértek választ az IAB 60 tagjától (médiatulajdonosoktól, hirdetőktől, ügynökségektől, szolgáltatóktól) – ismertette Kardos Gábor, az IAB Adexpect munkacsoportjának alelnöke. A média szereplői 10,3 százalékos, az ügynökségek 11,7, a szolgáltatók 12, míg a hirdetők 12,7 százalékos növekedést várnak, így az iparág átlagos növekedése 11,49 százak lehet idén – ismertette egy sajtóbeszélgetésen Barnóth Zoltán, az IAB Hungary elnöke. A mintegy hatvan válaszadó csökkenésre semelyik alszegmensnél sem számít. A legnagyobb növekedésre, 2,19 százalékra 2016-ban a programmatic, vagyis automata módon értékesített reklámnál számítanak a piac szereplői, 2,01 százalékos gyarapodással pedig a mobil végezhet a második helyen. A legkisebb növekedést az e-mail és a display terén várják a szakemberek.

Az már a tavalyi digitálisreklám-adatokból látszott, hogy a lokális és a globális szereplők súlya a digitális reklámköltésben körülbelül azonos. A pontos számokat, arányokat nehéz megállapítani, mert a Google és a Facebook nem szolgáltat adatokat. Az ebből fakadó bizonytalansági tényező nem változat a növekvő trenden. A megkérdezett szereplők arra számítanak, hogy idén, ha minimálisan is, tovább-billen a mérleg a globális szereplők irányába.

Az elmúlt év nagy eredménye, hogy a digitális reklámköltés először lépte át az ötvenmilliárd forintot – mondta Novák Péter, az IAB Hungary elnökségi tagja, az Adex munkabizottság vezetője. Az 56,17 milliárd forintos 2015-ös reklámköltés 14 százalékos növekedés eredménye. Minden szegmens növekedett: a display, amelynek bevétele meghaladta a 23 milliárd forintot, 11 százalékkal tudott gyarapodni, bár részaránya csökken. A másik nagy alszegmens, a search 22,2 milliárd forintos bevételt tudhatott magáénak, 16 százalékos növekedésének köszönhetően, de az arányaiban sokkal kisebb szerepű listing bevétele is 16 százalékkal több mint 2014-ben. Tavaly 9,3 milliárd forintos bevételt könyvelhetett el, míg az e-mail 1,3 milliárd forintos bevétele nyolcszázalékos gyarapodás eredménye.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.