BUX 43,099.47
+0.28%
BUMIX 3,809.92
-0.08%
CETOP20 1,820.32
+0.18%
OTP 9,216
+2.51%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.43%
+3.69%
ZWACK 17,350
-0.29%
0.00%
ANY 1,540
-0.96%
RABA 1,170
+2.63%
-0.98%
+2.19%
+1.35%
0.00%
OPUS 151.8
+1.20%
+5.26%
-0.26%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,810
-1.82%
-0.52%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
-0.22%
0.00%
0.00%
-1.07%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+1.01%
0.00%
-0.52%
-9.40%
-1.11%
-1.33%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
-6.29%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Tavaly 16 százalékkal nőtt az online kiskereskedelem

A múlt évben 270 milliárd forintot költöttek a hazai fogyasztók a kosaras rendszerben értékesítő online áruházakban. A legnagyobb bevételt a műszaki cikkek hozták, míg a leggyorsabban a szépség, egészség kategóriába tartozó termékek forgalma nőtt.

A hazai online kiskereskedelmi forgalom 270 milliárd forint volt tavaly, ez 16 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös Online Kiskereskedelmi Index (OKI) kutatásából. A világháló részesedése ezzel a teljes kiskereskedelemből 3,6 százalékra bővült, ami 0,4 százalékpontos fejlődést jelent 2014-hez viszonyítva.

A GKI elemzése szerint jóval magasabb az átlagos kosárérték az online áruházakban, mint a hagyományosakban. A webes boltokban átlagosan 10,1 ezer forintért vásároltak tavaly a fogyasztók egy-egy alkalommal, míg az offline üzletekben 2,5 ezer forintért.

Az OKI adatai alapján az is megállapítható, hogy az internetes értékesítés fejlődése már nem az új vásárlók megjelenésének köszönhető, hiszen tavaly mindössze 4 százalék volt azok aránya, akik első alkalommal vettek valamit a világhálón. A teljes online vásárlói tábor 2,3-2,4 millió körül volt tavaly Magyarországon. Körükben igen sokan a webáruházak rendszeres látogatóinak számítanak, hiszen 43 százalék azok aránya, akik 2015-ben tízszer vagy annál többször vásároltak webáruházban.

A magyar online kiskereskedelmi piacra a nagyfokú koncentráció jellemző, a tíz legnagyobb piaci szereplő összesített forgalma 77 milliárd forint volt tavaly, vagyis a teljes szektor bevételének közel 30 százalékát tudhatták magukénak.

A legnagyobb forgalmú szegmens a műszaki cikkeké volt tavaly az online kiskereskedelemben, 48 milliárd forintért vásároltak ilyen termékeket az internetes áruházakban. Számítástechnikai eszközökre és a játék, kultúra szegmensbe tartozó árucikkekre egyaránt 35-35 milliárd forintot költöttek a világhálón a hazai fogyasztók.

A leggyorsabban bővülő szektor ugyanakkor a szépség, egészség volt, amelynek forgalma 20 százalékkal nőtt 2015-ben az előző évhez képest. Az átlagot meghaladó, 17 százalékos fejlődést mértek az otthon, kert kategóriában is.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek